Tragiczna śmierć młodej osoby po zadzwonieniu na 1177: Błąd w ocenie sytuacji

Tragiczne wydarzenie miało miejsce w regionie Västra Götaland, gdzie młoda osoba zmarła po tym, jak pielęgniarki z telefonicznego centrum informacji zdrowotnej 1177 błędnie oceniły stan zdrowia dzwoniącej osoby. Rodzic pacjenta, cierpiącego na infekcję dróg oddechowych, wielokrotnie kontaktował się z 1177, informując, że pacjent “wymiotuje wszystkim”. Niestety, pielęgniarki zdiagnozowały zapalenie żołądka i zaleciły pozostanie w domu, co okazało się tragicznym błędem.

Kilka godzin później, młody pacjent zmarł w wyniku odwodnienia i zapalenia płuc. Ten smutny incydent został zgłoszony w ramach raportu Lex Maria, który jest procedurą stosowaną po zdarzeniach mogących spowodować poważne szkody w opiece zdrowotnej. Celem tego raportu jest przeprowadzenie obiektywnego dochodzenia w celu zapobiegania podobnym incydentom w przyszłości oraz zapewnienie jasności poszkodowanym pacjentom lub ich rodzinom.

- Reklama -

1177 to szwedzki całodobowy numer telefonu do poradnictwa medycznego, gdzie pielęgniarki oceniają potrzebę opieki i udzielają porad. Jednak niedawno rozgorzała debata na temat cyfryzacji informacji dotyczących opieki zdrowotnej, gdzie w przyszłości możliwe będzie korzystanie z cyfrowego “chatbota” zamiast kontaktu z fizyczną osobą. Ta zmiana spotkała się z krytyką ze strony badaczy, którzy argumentują, że “bezpieczna opieka zdrowotna musi mieć ludzką twarz i leczenie”.

W listopadzie rodzina z Söderhamn straciła jedno z dzieci po tym, jak otrzymała niewystarczającą pomoc medyczną i błędne zalecenia lekarskie.

Te tragiczne przypadki rzucają światło na potrzebę poprawy systemów oceny stanu zdrowia pacjentów oraz zwiększenia świadomości i szkolenia personelu medycznego w zakresie szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe.

- Reklama -
Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz