W poniedziałek szwedzki gigant branży odzieżowej Hennes & Mauritz AB przeprosił i usunął reklamę z ciemnoskórym dzieckiem, która według użytkowników mediów społecznościowych była rasistowska.
Zdjęcie zamieszczone na stronie firmy, przedstawiające ciemnoskórego chłopca w zielonej bluzie z napisem ‘najfajniejsza małpa w dżungli,’ wywołało gwałtowną reakcję wśród internautów.
„Zdjęcie zostało usunięte ze wszystkich kanałów informacyjnych H&M, a także kierujemy przeprosiny do wszystkich osób, które poczuły się dotknięte,” czytamy w oświadczeniu firmy.
Zdjęcie samej bluzy, bez wizerunku ubranego w nią dziecka, wciąż jest dostępne w sieci.
H&M nie jest jedyną dużą firmą, która w ostatnich latach wywołała swoimi reklamami skandal.
Hiszpańska marka odzieżowa Zara w 2014 roku wycofała piżamę w paski z żółtą gwiazdą, która wywoływała powszechnie skojarzenie ze strojami noszonymi przez Żydów w obozach koncentracyjnych.
W październiku zeszłego roku, marka Dove przepraszała, po tym jak została oskarżona o rasizm w reklamie, w której ciemnoskóre kobiety po zdjęciu koszulki stawały się białe.