Kilka dużych szwedzkich przedsiębiorstw nie zgłasza całego swojego śladu węglowego. Pokazuje to śledztwo Szwedzkiego Radia.
Jedną z tych firm jest Volvo, które między innymi nie rozlicza się z emisji powstających podczas użytkowania swoich pojazdów.
Chociaż emisje te stanowią ponad 95% śladu węglowego firmy. Według raportu rocznego Volvo wynika to z „braku standardów, które umożliwiałyby porównywanie wyników w branży”.
Mimo to Volvo niedawno zatwierdziło swoje cele klimatyczne przez powiązaną z ONZ organizację Science Based Targets – jednym z wymogów jest publiczne raportowanie emisji w całym cyklu funkcjonowania firmy. Volvo tego nie robi.
„W końcu w tym roku dołączyliśmy do programu Science Based Targets. I oczywiście zastanowimy się, jak najlepiej informować o tym w przyszłości. Jest to więc dla nas pod tym względem nowa sprawa”, powiedział Claes Eliasson, rzecznik prasowy Volvo.
Johanna Fager Wettergren ze Szwedzkiego Urzędu Nadzoru Finansowego powiedziała w wywiadzie dla radia, że firmy, które nie raportują całego swojego śladu węglowego, powinny się jeszcze raz zastanowić:
„W przypadkach, gdy nie informują o tych elementach, widzimy, że muszą podnieść swoje ambicje”.
- XEC – nowy wariant COVID-19 błyskawicznie szerzy się w Tajlandii. Eksperci ostrzegają: może dotrzeć do Szwecji
- Wzrost liczby osób uzależnionych od hazardu. Pomoc rośnie, przymusowa opieka spada
- Kontener z kokainą zaginął w Helsingborgu – tonę narkotyków odebrał fałszywy kierowca
- Szwedzi proszeni o łapanie komarów. Nowy projekt naukowy SVA
- Bank-id wprowadza dodatkową kontrolę tożsamości przez telefon