Kilka dużych szwedzkich przedsiębiorstw nie zgłasza całego swojego śladu węglowego. Pokazuje to śledztwo Szwedzkiego Radia.
Jedną z tych firm jest Volvo, które między innymi nie rozlicza się z emisji powstających podczas użytkowania swoich pojazdów.
Chociaż emisje te stanowią ponad 95% śladu węglowego firmy. Według raportu rocznego Volvo wynika to z “braku standardów, które umożliwiałyby porównywanie wyników w branży”.
Mimo to Volvo niedawno zatwierdziło swoje cele klimatyczne przez powiązaną z ONZ organizację Science Based Targets – jednym z wymogów jest publiczne raportowanie emisji w całym cyklu funkcjonowania firmy. Volvo tego nie robi.
“W końcu w tym roku dołączyliśmy do programu Science Based Targets. I oczywiście zastanowimy się, jak najlepiej informować o tym w przyszłości. Jest to więc dla nas pod tym względem nowa sprawa”, powiedział Claes Eliasson, rzecznik prasowy Volvo.
Johanna Fager Wettergren ze Szwedzkiego Urzędu Nadzoru Finansowego powiedziała w wywiadzie dla radia, że firmy, które nie raportują całego swojego śladu węglowego, powinny się jeszcze raz zastanowić:
“W przypadkach, gdy nie informują o tych elementach, widzimy, że muszą podnieść swoje ambicje”.
- Nowe przepisy dla osób zdających prawo jazdy w Szwecji – zmiany w szkoleniu kierowców
- Nowe przepisy w Szwecji – zakaz wielu połączeń telefonicznych w celu walki z oszustwami
- Zmiany w uldze podatkowej na dojazdy – nowy limit od 2026 roku
- Międzynarodowa pomoc dla Polski w obliczu powodzi – wsparcie m.in. ze Szwecji
- Zmiany w ulgach podatkowych na panele słoneczne – rząd Szwecji wprowadza nowe zasady