W ciągu ostatniego roku Szwedzki Urząd ds. Konsumentów wielokrotnie ostrzegał przed oszustwami telefonicznymi, w których oszuści podają się za pracowników Szwedzkiego Urzędu Konsumentów.
Teraz agencja odnotowała wzrost liczby telefonów od osób prywatnych, które chcą sprawdzić, czy otrzymane przez nich wyłudzenia rzeczywiście pochodzą z Agencji Konsumentów.
Według agencji, treść rozmów o oszustwie może być różna. Z reguły oszust oferuje jakąś pomoc – wymaga od osoby prywatnej podania danych bankowych lub identyfikacji za pomocą identyfikatora bankowego.
W rozmowach telefonicznych oszuści twierdzą, że osoba, do której dzwonią, padła ofiarą kradzieży tożsamości lub oszustwa.
“To, co się mówi w rozmowach, jest różne. Niektórzy dzwoniący konsumenci padli w przeszłości ofiarą oszustwa, inni są informowani podczas rozmowy o fikcyjnym oszustwie, które miało miejsce. W rozmowach telefonicznych oszuści powołują się na to, że konsument został przechwycony, padł ofiarą oszustwa bankowego lub został oszukany na fałszywy abonament telefoniczny” – pisze agencja na swojej stronie internetowej.