Opóźnienia i wyższe koszty w rozbudowie niebieskiej linii metra w Sztokholmie

Region Sztokholm podjął decyzję o anulowaniu umowy z firmą SBT Sverige, odpowiedzialną za rozbudowę niebieskiej linii metra w kierunku Barkarby. Powodem są poważne niedociągnięcia w środowisku pracy oraz opóźnienia w harmonogramie prac. Oczekuje się, że przedłużenie linii zostanie opóźnione, a koszty budowy wzrosną.

Według informacji przekazanych przez Niklasa Bergmana, szefa administracji w Nya tunnelbanan Region Stockholm, prace nad rozbudową linii były wielokrotnie wstrzymywane z powodu problemów z bezpieczeństwem na placu budowy. „Końcowa inspekcja przeprowadzona na początku lipca musiała zostać odwołana, ponieważ prace nie były gotowe”, mówi Bergman.

- Reklama -

Fredrik Asklund, zastępca kierownika operacyjnego SBT Sweden, potwierdził, że prace zostały wstrzymane w ubiegłym roku, ale zapewnił, że firma podjęła odpowiednie kroki, aby zapewnić bezpieczne środowisko pracy.

Początkowo zakładano, że nowa linia metra między Akalla a Barkarby zostanie oddana do użytku w 2026 roku. Jednak z uwagi na obecne problemy, otwarcie może zostać opóźnione nawet o rok. „Przerwa naturalnie prowadzi również do wyższych kosztów”, dodaje Bergman.

W ubiegły piątek firma SBT Sweden zdecydowała się na samodzielne anulowanie kontraktu, twierdząc, że Region Sztokholm nie dokonał wymaganych płatności. Niklas Bergman zaprzeczył tym twierdzeniom, nazywając je „błędnymi” i wskazując, że decyzja SBT była „znaczącym naruszeniem umowy”.

- Reklama -

W związku z tymi wydarzeniami mieszkańcy Sztokholmu muszą przygotować się na dłuższe oczekiwanie na rozbudowę niebieskiej linii metra.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz