Nowe, przeprowadzone przez szwedzkich badaczy, badanie rzuca światło na trudności, z jakimi borykają się studenci niebędący rodzimymi użytkownikami języka angielskiego, ucząc się na szczeblu wyższych uczelni w tym języku. Studium przeprowadzone przez KTH – Królewski Instytut Technologii, objęło analizą ponad 2000 studentów, wykazując wyraźnie niższe wyniki i większą liczbę rezygnacji wśród uczących się w języku angielskim.
W badaniu wykorzystano metodykę losowego przydzielania studentów do grup, które uczestniczyły w kursach prowadzonych w języku angielskim oraz szwedzkim. Rezultaty były zaskakujące – osoby uczące się w języku angielskim wykazywały znacznie niższe wyniki i częściej rezygnowały z dalszej nauki.
Wykorzystanie języka angielskiego jako głównego języka wykładowego (EMI) jest praktyką powszechnie stosowaną na arenie międzynarodowej, włączając w to szkoły i uniwersytety w Skandynawii. Celem jest umożliwienie studentom nauki w sposób równie efektywny jak w ich rodzimym języku.
Badanie to stanowi wartościowy wkład do trwającej dyskusji na temat efektywności użycia języka angielskiego jako medium instruktażu w szkolnictwie wyższym, podkreślając potrzebę świadomej refleksji nad wprowadzanymi praktykami językowymi.
- Spadek liczby dzieci w wieku szkolnym w Szwecji przypomina trend z XIX wieku
- Upadłość dewelopera Oscar Properties – cios dla szwedzkiego rynku nieruchomości
- Szwedzki Urząd Skarbowy ostrzega rodziców: Nie lekceważcie zeznań podatkowych dzieci
- Ulotki informacyjne dla amerykańskich żołnierzy w Danii: Ostrzeżenie czy przyjazne przypomnienie
- Pielęgniarka pracowała przez 20 lat bez licencji w Szwecji