Szwecja – “Ukończenie szkoły jest szczepionką przeciwko przyciąganiu gangów”

Według szwedzkiego ministra ds. rynku pracy i integracji Johana Pehrsona, śmiertelna strzelanina w Farsta i inne niedawne akty przemocy wywołują “wołanie o pomoc ze strony społeczeństwa w strachu”. Czekając na surowsze kary i dochodzenia, liberałowie zamierzają naciskać na zwiększenie środków na zespoły szkół społecznych.

“Chcemy widzieć więcej takich działań, ponieważ wiemy, że szkoły są kluczowym źródłem bezpieczeństwa. Ukończenie szkoły jest szczepionką przeciwko przyciąganiu gangów” – powiedział minister Pehrson.

- Reklama -

W tegorocznym budżecie na społeczne zespoły szkolne przeznaczono 75 milionów koron szwedzkich, a w przyszłym roku kwota ta ma wzrosnąć do 250 milionów. Liberałowie zamierzają jednak domagać się więcej w negocjacjach nad przyszłorocznym budżetem.

Rząd pracuje nad “ostrymi represjami”, proponując i wdrażając surowsze kary, tajne podsłuchy, zniesienie tajemnicy między władzami, więzienia dla młodzieży i inne środki mające na celu powstrzymanie strzelanin, morderstw gangów i innych aktów przemocy.
Takie rzeczy wymagają czasu, ale według Pehrsona w szkołach można robić rzeczy, które mogą przynieść rezultaty nawet w krótkim okresie.

“Zawsze wracamy do szkoły, ponieważ jest to program zapobiegania przestępczości. Niewielu członków gangu ma w domu, że tak powiem, czapkę uczniowską” – powiedział Pehrson.

- Reklama -

Liberałowie twierdzą, że w tegorocznym budżecie rząd dokona największych inwestycji w szkoły od 30 lat. Jednak minister edukacji Lotta Edholm przyznała, że większość inwestycji pochłania inflacja, a szkoły nie mają w tym roku więcej pieniędzy niż w zeszłym roku.

Johan Pehrson twierdzi, że inflacja musi być zwalczana na szeroką skalę i że gminy również ponoszą odpowiedzialność. Pieniądze na zespoły szkolne muszą być przeznaczone i nie mogą być wykorzystywane do innych celów.

- Reklama -

“Możemy naciskać na środki dla szkół, aby oszczędności były mniejsze, ale pieniądze państwowe to mniej niż jedna dziesiąta tego, co trafia do szkół. Chodzi o to, że gminy muszą wziąć na siebie odpowiedzialność w tym trudnym czasie” – mówi, twierdząc, że niektóre gminy wydają się niezdolne do priorytetowego traktowania szkół.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz