SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Znani szwedzcy influencerzy pod lupą. Agencja Konsumentów wszczyna postępowania za niejasne oznaczanie reklam
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Znani szwedzcy influencerzy pod lupą. Agencja Konsumentów wszczyna postępowania za niejasne oznaczanie reklam
SzwecjaWiadomości

Znani szwedzcy influencerzy pod lupą. Agencja Konsumentów wszczyna postępowania za niejasne oznaczanie reklam

Szwedzka Agencja Konsumentów bada 50 influencerów za nieprzejrzyste oznaczanie reklam. W grę wchodzą grzywny i postępowania sądowe.

2025/04/22
1 miesiąc temu
Udostępnij

Therese Lindgren, Bianca Ingrosso, Matilda Djerf – to tylko niektóre nazwiska ze szwedzkiej czołówki influencerów, którzy znaleźli się na celowniku Szwedzkiej Agencji Konsumentów. Powód? Nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych w mediach społecznościowych, które może wprowadzać w błąd – zwłaszcza młodszych odbiorców.

Nagłówki
Nowe dochodzenia: nawet 50 sprawMłodzi użytkownicy najbardziej narażeniPod lupą także firmy sponsorujące

Nowe dochodzenia: nawet 50 spraw

Agencja ogłosiła rozpoczęcie około 50 postępowań, które obejmują najbardziej znanych twórców internetowych w Szwecji. Według urzędu wielu influencerów nie informuje wystarczająco jasno, że publikowane treści są sponsorowane.

– Reklama musi być natychmiast rozpoznawalna. To szczególnie ważne w przypadku dzieci i młodzieży – czytamy w oficjalnym komunikacie.


Młodzi użytkownicy najbardziej narażeni

Urząd zwraca uwagę, że to właśnie najmłodsi odbiorcy są najbardziej podatni na ukryte przekazy reklamowe. Brak doświadczenia i krytycznego podejścia do mediów sprawia, że łatwiej mogą paść ofiarą manipulacji.

– Dzieci i młodzież spędzają dużo czasu w mediach społecznościowych. Dlatego musi być absolutnie jasne, co jest reklamą – podkreśla Agencja.


Pod lupą także firmy sponsorujące

To nie tylko influencerzy mogą ponieść konsekwencje. Firmy współpracujące z twórcami również zostaną objęte kontrolą. W grę wchodzą:

- Reklama-
  • nakazy sądowe,
  • grzywny,
  • a w poważniejszych przypadkach – postępowania sądowe.

– Widzimy poważne niedociągnięcia w marketingu influencerów – mówi Maja Rogemyr, prawniczka Agencji Konsumentów. – Ich wpływ na młodych ludzi jest ogromny, dlatego przejrzystość w oznaczaniu współprac jest absolutnie kluczowa.

– Reklama –

Tagi:Agencja KonsumentówBianca Ingrossoinfluencerzymedia społecznościowereklamaszwecjaTherese Lindgren
Poprzedni artykuł Czy bitcoin zdetronizuje dolara? Status amerykańskiej waluty rezerwowej pod rosnącą presją
Następny artykuł Fińskie gminy instruują: „Bądź gotów robić kupę do wiadra”. Nowe wytyczne na wypadek długich przerw w dostawie prądu

Może Ciebie zainteresuje

Szwecja zakazuje usług seksualnych na odległość. Nowa ustawa od 1 lipca

2 dni temu

Nowa ustawa o pomocy społecznej od 1 lipca. Pierwsza taka zmiana od 40 lat

3 dni temu

Jak głosowala Polonia w Skandynawii? Wyniki pierwszej tury wyborów prezydenckich 2025

4 dni temu

Programy lojalnościowe supermarketów: korzyść czy pułapka dla konsumenta?

5 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?