SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Volvo prezentuje nową generację pasów bezpieczeństwa. System w EX60 dostosuje się do każdego pasażera
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Volvo prezentuje nową generację pasów bezpieczeństwa. System w EX60 dostosuje się do każdego pasażera
SzwecjaWiadomości

Volvo prezentuje nową generację pasów bezpieczeństwa. System w EX60 dostosuje się do każdego pasażera

Volvo zapowiada rewolucję: nowy pas bezpieczeństwa w modelu EX60 dostosuje się do pasażera i warunków zderzenia – wszystko w mniej niż sekundę.

2025/06/07
5 dni temu
Udostępnij

Volvo ogłosiło w czwartek wprowadzenie innowacyjnej funkcji, która może zrewolucjonizować bezpieczeństwo w samochodach. Chodzi o pierwszy na świecie wielofunkcyjny pas bezpieczeństwa, który zadebiutuje w całkowicie elektrycznym modelu Volvo EX60 zaplanowanym na 2026 rok.

Nowy poziom ochrony dzięki analizie danych

Nowy system ma za zadanie dostosować ochronę pasażera do jego budowy ciała i konkretnej sytuacji na drodze. Wykorzystuje dane z czujników wewnętrznych i zewnętrznych pojazdu, analizując m.in. wagę, wzrost, pozycję siedzącą oraz przebieg kolizji.

– Większy pasażer w przypadku silnego uderzenia otrzyma wyższy poziom siły naciągu pasa, by zmniejszyć ryzyko urazu głowy – wyjaśnia Volvo. – Z kolei lżejszy pasażer w łagodniejszym zderzeniu otrzyma mniejszą siłę, by ograniczyć ryzyko uszkodzeń żeber.

- Reklama-

System szyty na miarę w czasie rzeczywistym

Dzięki „znacznemu zwiększeniu” liczby profili obciążeniowych, system dynamicznie dopasowuje siłę wywieraną przez pas bezpieczeństwa – i robi to w mniej niż sekundę. W przyszłości ma być dodatkowo ulepszany poprzez aktualizacje „over-the-air”.

To oznacza, że samochód analizuje parametry zderzenia w czasie rzeczywistym – kierunek, prędkość i pozycję pasażera – a następnie przekazuje dane do inteligentnego mechanizmu pasów.

Nowa era po 65 latach od przełomu

– To znaczna modernizacja klasycznego trzypunktowego pasa bezpieczeństwa, który Volvo wprowadziło w 1959 roku – komentuje Åsa Haglund, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars. – Szacuje się, że ten wynalazek uratował życie ponad milionowi ludzi.

- Reklama-

Nowy system ma być kolejnym krokiem w rozwoju pasywnego bezpieczeństwa, w którym technologia i dane w czasie rzeczywistym służą ratowaniu życia.

– Reklama –



Tagi:aktualizacje OTAbezpieczeństwoEX60innowacjemotoryzacjapas bezpieczeństwasamochody elektryczneVolvo
Poprzedni artykuł Zmiany w przepisach o odszkodowaniach za opóźnione loty. Miliony podróżnych mogą stracić
Następny artykuł Nowe prawo tekstylne w Szwecji powoduje chaos. Gminy i organizacje nie nadążają z odbiorem ubrań

Może Ciebie zainteresuje

Co piąty uczeń szkoły podstawowej w Szwecji czuje się niebezpiecznie – alarmujące wyniki badania Skolverket

2 dni temu

UE rozważa obowiązkowe coroczne przeglądy dla starszych aut – rośnie opór

3 dni temu

Finlandia opuszcza traktat o zakazie min przeciwpiechotnych

2 tygodnie temu

Nowa formacja gotowa na kryzysy i wojnę

3 tygodnie temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?