SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Uszczuplone portfele napędzają zakupy w dyskontach, ale silniejsza gospodarka może zmienić sytuację na rynku
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Uszczuplone portfele napędzają zakupy w dyskontach, ale silniejsza gospodarka może zmienić sytuację na rynku
SzwecjaWiadomości

Uszczuplone portfele napędzają zakupy w dyskontach, ale silniejsza gospodarka może zmienić sytuację na rynku

2024/07/06
12 miesięcy temu
Udostępnij

W sytuacji coraz chudszych portfeli, konsumenci w Szwecji coraz częściej wybierają sklepy dyskontowe, takie jak Lidl i Willys, oraz sieci z gadżetami, jak Dollarstore i Normal. Te sieci detaliczne odnotowały znaczący wzrost w ostatnich latach, jednak zmiany gospodarcze mogą wpłynąć na ich dalszy rozwój.

Według raportu HUI, w latach 2004-2022 obroty sieci dyskontowych wzrosły z 30 mld SEK do 124 mld SEK. Dyrektor generalna HUI, Emma Hernell, podkreśla, że sukces tych sieci wynika z niższych kosztów operacyjnych i korzystniejszych lokalizacji. „Pozwalają klientowi wykonać pracę i często znajdują się w centrach handlowych, gdzie mają niższe czynsze, tańsze lokale i niższe koszty ogólne” – mówi Hernell.

W latach 2017-2022 liczba sklepów sieciowych w całym sektorze detalicznym skurczyła się o 7,3%, podczas gdy w sektorze dyskontowym wzrosła o 8%. Wzrost ten wpłynął na zwiększoną konkurencję na rynku, szczególnie w mniejszych ośrodkach, co może stanowić wyzwanie dla już istniejących graczy, takich jak ICA, Axfood i Coop.

Pomimo rosnącej popularności, dyskonty również odczuły skutki rosnących cen energii, inflacji i zmniejszonej konsumpcji. Lidl, który odnotował sprzedaż w wysokości 18,6 mld SEK w ostatnim roku obrotowym, zanotował także stratę wynoszącą 185 milionów koron. Duńska sieć Normal, z ponad 120 sklepami, zbliżyła się do przychodów w wysokości 2 mld SEK, pozostając rentowną.

- Reklama-

Emma Hernell przewiduje dalszy wzrost sektora dyskontowego. „Ten trend utrzymuje się od dłuższego czasu i możemy spodziewać się jego kontynuacji, nawet gdy stopy procentowe spadną. Ludzie przyzwyczaili się do zakupów po niskich cenach” – mówi Hernell.

Jednak Ulf Johansson, profesor marketingu i szef Centrum Badań Handlu Detalicznego na Uniwersytecie w Lund, ma wątpliwości. Przewiduje on, że jeśli sytuacja gospodarcza ulegnie poprawie, a stopy procentowe spadną, wzrost sklepów dyskontowych może spowolnić. „Myślę, że ich wzrost zostanie spowolniony, jeśli będziemy mieli do czynienia z inną sytuacją w zakresie stóp procentowych” – mówi Johansson. Dodaje również, że Ica odzyskuje udział w rynku, gdy ludzie mają nieco więcej w portfelu.

Johansson zwraca uwagę, że koncepcje niskich cen przebiły się w Szwecji stosunkowo późno, ale obecnie kraj ten zbliża się do innych europejskich rynków pod względem polaryzacji ekonomicznej. Hernell z HUI podkreśla, że handel elektroniczny ułatwia porównywanie cen, co dodatkowo zwiększa konkurencję na rynku detalicznym.

Obserwując dynamiczne zmiany na rynku, zarówno Hernell, jak i Johansson zgadzają się, że przyszłość sektora dyskontowego zależy od wielu czynników ekonomicznych, a rynek będzie nadal ewoluować w odpowiedzi na zmieniające się warunki gospodarcze.

  • Coraz więcej Szwedów czuje się niepewnie w swoich dzielnicach
  • Użytkownicy aplikacji 112 będą otrzymywać alerty o utonięciach
  • Szwecja przedstawia nową strategię dla przemysłu obronnego
  • Zasiłek na dziecko w ogniu krytyki. Rząd nie planuje podwyżki
  • Sieć sklepów Life ogłasza upadłość w Szwecji i Finlandii

– Reklama –



Tagi:Media polonijneMedia SkandynawiaPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościszwecjaszwecja ciekawostkiSzwecja imigranciSzwecja informacjeszwecja pracaSzwecja wiadomościw Szwecji
Poprzedni artykuł Zniesienie ulg karnych dla młodych: Nowe propozycje
Następny artykuł SMHI: Ulewny deszcz i pioruny w piątek
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Może Ciebie zainteresuje

odengatan

Coraz więcej Szwedów czuje się niepewnie w swoich dzielnicach

3 godziny temu

Użytkownicy aplikacji 112 będą otrzymywać alerty o utonięciach

2 dni temu

Szwecja przedstawia nową strategię dla przemysłu obronnego

2 dni temu

Zasiłek na dziecko w ogniu krytyki. Rząd nie planuje podwyżki

2 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?