Ukraińskie produkty w szwedzkich sklepach spożywczych – wsparcie, które można zauważyć przy półce

Szwedzka branża spożywcza zwiększa import produktów z Ukrainy. Miód, herbatniki i inne towary będą łatwiej dostępne. Minister Ukrainy apeluje: wspierajcie nas, bojkotujcie firmy działające w Rosji.

Ukraińskie produkty spożywcze zyskają lepszą widoczność w szwedzkich sklepach. Branża detaliczna chce ułatwić konsumentom wsparcie Ukrainy – przez zakupy. Wśród oferowanych towarów znajdą się m.in. miód, herbatniki i ciastka.

Więcej ukraińskich produktów w Szwecji

Szwedzkie sieci handlowe, takie jak ICA i Axfood, podejmują działania na rzecz zwiększenia obecności produktów z Ukrainy. Pomysł wspierają również przedstawiciele rządu:

- Reklama -

„Wszyscy możemy coś zrobić, aby pomóc Ukrainie” – powiedział minister pomocy zagranicznej i handlu Benjamin Dousa podczas konferencji prasowej w sklepie spożywczym w Sztokholmie.

Na stole przed nim – ukraiński miód, herbatniki i inne produkty z kraju ogarniętego wojną.

Konkretny plan wsparcia

Działania handluCel
Import większej liczby ukraińskich towarówWiększa dostępność w sklepach
Promocja produktów i oznaczenia pochodzeniaUłatwienie wyboru konsumentom
Przekazanie sprzętu chłodniczegoWsparcie logistyki w Ukrainie

„Już samo kupienie produktu może mieć znaczenie dla zdolności Ukrainy do obrony” – podkreślił Dousa.

Słowa wdzięczności z Ukrainy

W konferencji uczestniczył także minister rolnictwa i żywności Ukrainy Witalij Kowal, który wyraził wdzięczność:

„Rozumiecie nasze DNA. Każdy produkt kupiony w sklepie to sygnał, że Szwecja wspiera Ukrainę.”

Kontrast: produkty rosyjskie nadal na półkach

Mimo bojkotu wielu marek, w sklepach wciąż znaleźć można m.in. czekoladę Marabou od firmy Mondelez, która do dziś prowadzi działalność w Rosji.

- Reklama -

„Usunęliśmy produkty wytwarzane bezpośrednio w Rosji i rosyjskie składniki” – zapewnia Peter Holm z Axfood.

Ukraiński apel: bojkotujcie firmy wspierające Rosję

„Właściwym rozwiązaniem byłby bojkot” – mówi minister Vitalij Kowal, zachęcając konsumentów do świadomego wyboru produktów.

Udostępnij