Szwedzka Narodowa Agencja Edukacji analizuje absencję w szkołach podstawowych. Nowe badanie ma ujawnić zmiany w obecności uczniów od czasu pandemii.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]
Szwedzka Narodowa Agencja Edukacji otrzymała od rządu zlecenie na sporządzenie szczegółowej mapy absencji w szkołach obowiązkowych, jak informuje szwedzkie radio w programie Ekot. To zlecenie pojawia się w kontekście obaw o potencjalne pogorszenie sytuacji od czasu ostatniej analizy, przeprowadzonej kilka lat temu.
Minister edukacji Lotta Edholm z Liberalnej Partii podkreśliła, że poprzednie badanie przeprowadzono w trakcie pandemii, co mogło wpłynąć na jego dokładność. „Zostało ono przeprowadzone podczas pandemii, więc może nie być całkowicie dokładne. Ale obawiam się również, że od tego czasu sytuacja mogła się nawet pogorszyć” – powiedziała minister w rozmowie z radiem.
Raport dotyczący absencji w szkolnictwie podstawowym ma zostać sfinalizowany za rok. Jego celem jest nie tylko aktualizacja danych, ale także identyfikacja potencjalnych problemów i wyzwań, z jakimi boryka się system edukacyjny w Szwecji.
Dodatkowo, w listopadzie rząd powołał dochodzenie, które ma dostarczyć informacji na temat krajowego rejestru nieobecności. Jest to część szerszych działań mających na celu poprawę jakości edukacji i dostosowanie systemu szkolnego do obecnych wyzwań. Analiza absencji w szkołach podstawowych będzie kluczowym elementem w zrozumieniu i adresowaniu problemów edukacyjnych w Szwecji.
[/ihc-hide-content]
- Nowe przepisy UE mogą utrudnić walkę z praniem pieniędzy – ostrzeżenie szwedzkiego Urzędu ds. Konkurencji
- Szwedzki rząd bada: czy prywatne firmy mogą budować drogi i koleje szybciej i taniej niż Trafikverket?
- Szybki internet Starlink w samolotach Air France i SAS. Rewolucja na pokładzie już w 2025 roku
- Göteborg rozważa budowę metra. Po wypadku tramwaju wraca dyskusja o nowym systemie transportu
- Nowa karta rekreacyjna dla dzieci w Szwecji. Nawet 2000 koron rocznie bez paragonów i formalności