Szwedzki operator kolejowy SJ zapłaci odszkodowanie pasażerom poszkodowanym w czwartek przez opóźnione i odwołane pociągi w rejonie Sztokholmu.
Pasażerowie, którzy byli zmuszeni pozostać w hotelach przez dodatkową noc otrzymają zwrot poniesionych wydatków, powiedziała rzeczniczka SJ Carina Axelsson.
Wiele pociągów zostało odwołanych lub opóźnionych z powodu pożaru kabla w rejonie Sztokholmu, który spowodował kłopoty dla tysięcy podróżnych.
Dotyczyły one pociągów Malmö-Sztokholm, Göteborg-Sztokholm oraz lokalnych połączeń w rejonie stolicy.
Kłopoty nastąpiły w czasie, gdy wielu Szwedów udawało się w inne części kraju na obchody święta Midsommar, jednego z największych świąt w tym kraju.
Wielu pasażerów musiało zapłacić za kolejną noc w hotelu albo za taksówkę, aby wydostać się ze Sztokholmu.
„Bez względu na rodzaj zakupionego biletu, pomimo tego, że była to związane z awarią infrastruktury, wszyscy podróżni otrzymają pełny zwrot,” powiedziała Axelsson.
Dodała ona, że zrefundowane zostaną także koszty taksówek Sztokholm-Mälaren.
Rzeczniczka powiedziała, że nie wie jak dużo pasażerów dotknęły problemy kolei ani jak wielu z nich zgłosi się po odszkodowania.
Pasażerowie na facebookowej stronie SJ zadają pytania czy uwzględniane będą także inne straty, takie jak niewykorzystane bilety na koncert lub opłaty za parking.
Nie strony SJ pytania te nie znalazły jeszcze odpowiedzi.
Policja w czwartek podała, że dwie osoby zostały poszkodowane w wyniku pożaru, który zaczął się przed godziną 23 w jednym z tuneli nowej linii Citybanan w Sztokholmie.
W piątek normalny ruch pociągów został przywrócony.