Visit Sweden podsumowała swoje działania w 2024 roku, ogłaszając w komunikacie prasowym szereg rekordowych osiągnięć. Mimo ograniczonych zasobów finansowych, instytucji udało się dotrzeć do bezprecedensowej liczby odbiorców na całym świecie. – „Dzięki skutecznej strategii wielokanałowej, jasnej strategii marki, kreatywnym kampaniom oraz zaangażowanym i utalentowanym pracownikom, udało nam się dotrzeć i zaangażować rekordową liczbę osób na całym świecie w 2024 roku. Przyczynia się to do pozytywnego wizerunku Szwecji jako kraju turystycznego i zwiększa chęć podróżowania tutaj” – mówi dyrektor generalna Visit Sweden, Susanne Andersson.
Kluczowe wskaźniki sukcesu w 2024 roku:
- Wartość PR: Działania Visit Sweden wygenerowały obecność w mediach o szacunkowej wartości rynkowej (PR value) wynoszącej 5,6 miliarda SEK.
- Zasięg medialny: Komunikacja marketingowa dotarła do 4,1 miliarda osób na całym świecie. Stanowi to wzrost o ponad 52% w porównaniu do 2,7 miliarda odbiorców rok wcześniej. Ten znaczący wzrost przypisuje się m.in. zwiększonej widoczności działań Visit Sweden w telewizji.
- Zainteresowanie online: Oficjalną stronę internetową agencji, VisitSweden.com, odwiedziło 7 milionów unikalnych użytkowników.
- Wyszukiwania w internecie: Liczba zapytań w wyszukiwarkach dotyczących Szwecji jako celu podróży wzrosła o prawie 7% rok do roku, osiągając poziom 12,7 miliona.
W 2024 roku odnotowano również 69 milionów noclegów turystycznych ogółem w Szwecji, przy czym liczba noclegów udzielonych gościom zagranicznym wzrosła o 2% w porównaniu do roku 2023.
– „Widzimy utrzymujące się duże zainteresowanie Szwecją, a nasze wysiłki wyraźnie się opłacają. Wpływ turystyki na lokalne społeczności, miejsca pracy i infrastrukturę jest nieoceniony” – podkreśla Susanne Andersson w rozmowie z branżowym serwisem Travel News Sweden.
– „Dzięki wysiłkom całej szwedzkiej branży turystycznej osiągnęliśmy fantastyczne wyniki. Naszą strategią jest dalsze przyciąganie odpowiedniej grupy docelowej i umacnianie pozycji Szwecji na globalnej mapie turystycznej” – podsumowuje Andersson.