Drogie subskrypcje i zbyt duży wybór sprawiają, że szwedzkie gospodarstwa domowe wyróżniają się w nowym globalnym badaniu przeprowadzonym przez firmę audytorsko-doradczą EY. Nieco ponad jedno na trzy szwedzkie gospodarstwa domowe (37%) anulowało lub planuje anulować subskrypcje streamingu – znacznie powyżej globalnej średniej wynoszącej 29%. Główny powód to wzrost kosztów utrzymania związany z inflacją i spowolnieniem gospodarczym.
Rynek Streamingu w Szwecji Pod Presją
„Rynek streamingu w Szwecji znajduje się pod większą presją niż w innych krajach. Szwedzi uważają, że usługi są drogie, a konsumenci nie są lojalni, ale chętnie zmieniają dostawców w zależności od tego, jakie treści są najbardziej interesujące” – mówi Charlotta Kvarnström, doradca ds. branży telekomunikacyjnej w EY, w komunikacie prasowym. Pomimo niewielkiego spadku w stosunku do zeszłorocznego poziomu 42%, Szwecja pozostaje jednym z rynków, na których konsumenci są najbardziej skłonni do rezygnacji z subskrypcji.
Chętni na Prostsze Rozwiązania
Na rynku pełnym opcji streamingu, połowa Szwedów (50%) uważa, że jest po prostu zbyt wiele usług do wyboru. Zamiast tego wielu z nich domaga się prostszego rozwiązania, w którym wszystkie treści są gromadzone na jednej platformie. „Dwa trendy charakteryzują rok 2024 dla streamingu: po pierwsze, konsumenci chcą jednej platformy, co można postrzegać jako reakcję na to, że gospodarstwa domowe potrzebują wielu różnych subskrypcji, aby uzyskać pożądane treści” – mówi Kvarnström.
Subskrypcje Finansowane z Reklam
Operatorzy inwestują w subskrypcje finansowane z reklam, aby stworzyć więcej źródeł przychodów i zaoferować tańszą alternatywę dla gospodarstw domowych o ograniczonych budżetach. Według badania, 44% respondentów jest skłonnych zapłacić więcej za usługę typu „wszystko w jednym” – wzrost z 36% w ubiegłym roku. Jednocześnie 32% Szwedów jest otwartych na subskrypcje finansowane z reklam, jeśli obniżyłoby to miesięczny koszt.
Wnioski i Perspektywy
- Zmieniające się Potrzeby: Operatorzy muszą dostosować się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów, aby zachować satysfakcję i lojalność klientów.
- Partnerstwa i Pakiety: Partnerstwa i pakiety są nadal ważne dla pozyskania nowych klientów, ale satysfakcja i lojalność klientów wymagają głębszego zrozumienia zmieniających się postaw i oczekiwań.