We wrześniu weszło w życie kilka nowych zmian prawnych. Między innymi nielegalne jest oferowanie przez sprzedawców produktów po “fałszywej cenie”, czyli takiej, która fałszywie twierdzi, że została obniżona.
We wrześniu weszło w życie kilka nowych ustaw mających na celu wzmocnienie ochrony konsumentów. Między innymi został położony kres “fałszywym reklamom” i fałszywym opiniom klientów.
We wrześniu nowa ustawa o sprzedaży konsumenckiej została uzupełniona o pakiet przepisów “Zmodernizowana ochrona konsumentów”. Wiąże się to ze zmianami w czterech ustawach, które w ten sposób zostaną dostosowane do rynków cyfrowych.
Jedną ze zmian jest położenie kresu “fałszerstwom”. Firma będzie musiała podać najniższą cenę produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką. Opinie klientów, wtórna sprzedaż biletów na wydarzenia oraz dostępne fakty na temat sklepu internetowego to również elementy, które powinny stać się bardziej zrozumiałe dla klienta. W przypadku opinii klientów, firmy powinny ujawnić więcej informacji na temat sposobu ich uzyskania. Kupowanie dużych ilości biletów, a następnie odsprzedawanie ich będzie nielegalne.
Kary będą surowe. Wysokość kary za zakłócenie rynku może teraz przekroczyć nawet 10 milionów koron szwedzkich. Firma może zostać otrzymać karę finansową w wysokości czterech procent swoich rocznych obrotów.
- Coop w Szwecji obniża ceny żywności na początku sezonu
- Parlament w Szwecji przyjmuje nową ustawę o zmianie płci
- Kobieta zamordowana w swoim domu po wielokrotnych próbach wezwania pomocy
- Emeryci w Szwecji zakupili nielegalne paralizatory, kierując się reklamami w mediach społecznościowych
- Błędy w zeznaniach podatkowych – ostrzeżenie od Skatteverket