Wstecz

1. Gmina Gävle

Jedna z gmin Szwecji spotyka się z ostrą falą krytyki. Na wjeździe do miasta postawiono bowiem billboard, który „wita” kolejnych przyjezdnych.

Na plakacie wykorzystano wizerunek muzułmanki w chuście okrywającej głowę. Odkryte zostały powiązania między modelką a lokalnym imamem, uznawanym za osobę co najmniej kontrowersyjną.

Kobieta, którą widzimy na powitalnym billboardzie, to Suzan Hindi – 40-letnia, praktykująca muzułmanka. Na wykorzystanej fotografii widać Hindi w jaskrawo niebieskiej chuście, a tuż obok znajduje się hasło: „Witaj w Gävle!”

Jest to nadmorska miejscowość, położona ok. 100 km na północ od stolicy.

Władze gminy uznały, że celem takiego zabiegu jest celebrowanie różnorodności. W Gävle mieszka blisko 100 tys. ludzi – często są to osoby różnego pochodzenia, reprezentujące zróżnicowane kultury.

Niektórzy uznali jednak, że wykorzystanie muzułmanki na plakacie to oznaka „tłumienia kobiecej wolności”.

„Warto zastanowić się, co właściwie ma sygnalizować ta reklama. Niektóre osoby noszą tego typu odzież z własnej woli, ale, niestety, nie wszyscy znajdują się w tak korzystnym położeniu.

Dla milionów kobiet na całym świecie hidżab jest symbolem ucisku, odbierającym im wolność”, powiedział Roger Hedlund – członek Rady Gminy oraz reprezentant Szwedzkich Demokratów.

Ciąg dalszy artykułu >>>

Wstecz