Trudno nie kochać IKEA. Zdarza się, że meble są bardzo trudne w montażu, a kolejki do kas w weekendy są długie.
Ale jak w każdym dobrym labiryncie, w centrum każdego sklepu IKEA znajduje się coś, co jest warte tych wszystkich wędrówek… restauracja oferująca najlepsze (gdyż najprawdopodobniej jedyne) szwedzkie jedzenie w mieście. Chociaż prawie wszystko w menu jest smaczne, nie doświadczyłeś prawdziwego doświadczenia IKEA, dopóki nie zjesz szwedzkich klopsików z dżemem borówkowym.
W przeciwieństwie do innych sklepów meblowych i większości restauracji, IKEA nie jest miejscem, do którego wpada się pod wpływem kaprysu. W całych Stanach Zjednoczonych są tylko 52 sklepy IKEA, tylko w 27 stanach.
Oznacza to, że często trzeba zaplanować całodniową wycieczkę, gdy najdzie cię ochota na klopsiki, choć IKEA sprzedaje mrożone klopsiki i wersje wszystkich dodatków na wynos, a nawet opublikowała swój przepis na klopsiki w zeszłym roku, gdy większość restauracji była zamknięta z powodu kwarantanny.
Jednak to nie tylko jedzenie, ale i atmosfera sprawiają, że IKEA jest tak wyjątkowym miejscem, w którym można zjeść. IKEA próbuje coś z tym zrobić. Co byś powiedział na świecę o zapachu klopsa?
Sho Matsuzaki, dyrektor kreatywny w agencji reklamowej Ogilvy, powiedział w wywiadzie dla New York Post o najnowszej kampanii IKEA: „Nie ma innej marki meblowej z ofertą żywnościową, która cieszyłaby się tak dużym zainteresowaniem”.
Matsuzaki dodał, że „z okazji 10-lecia IKEA Family w USA pomyśleliśmy, że warto stworzyć coś nieoczekiwanego, co spodoba się naszym członkom IKEA Family i fanom klopsików”. Cóż, nadszedł najwyższy czas, przynajmniej według jednego z użytkowników Twittera. Jeszcze w 2018 roku, jeden przewidujący trend-spotter zatweetował: „IKEA powinna zrobić szwedzką świecę zapachową z klopsikami”. Cóż, ten czas w końcu nadszedł! No cóż, w pewnym sensie. W tym momencie wygląda na to, że same świece nie są jeszcze dostępne w żadnym ze sklepów IKEA.
Jak wyjaśnia Adweek, świece Huvudroll o zapachu klopsa są częścią pakietu Store in a Box, który, jak podaje IKEA na swojej stronie internetowej, pozwoli ci „doświadczyć doznania sensoryczne z IKEA w pudełku wysłanym do twoich drzwi”. Istnieje tylko 1,925 świec Huvudroll i aby dostać je w swoje ręce, trzeba wziąć udział w konkursie IKEA 10thAnniversary Family Sweepstakes, który rozpocznie się 6 sierpnia.
I tak, najpierw trzeba dołączyć do programu IKEA Family. Po pierwsze, jest to bezpłatne. Po drugie, dzięki temu uzyska się dostęp do wszelkiego rodzaju zniżek i zaproszeń na specjalne wydarzenia. Po trzecie dotyczy to tylko rynku amerykańskiego 🙁
60-lecia IKEA w Polsce
Tymczasem KEA w Polsce w swojej najnowszej kolekcji HUSLIÅ nawiązała do wyjątkowego jubileuszu, jakim jest 60-lecie współpracy z Polską. Limitowana seria produktów, inspirowanych tradycyjnymi łowickimi wzorami jest elementem kampanii, której celem jest przybliżenie historii oraz istoty tej długoletniej przyjaźni.
W skład kolekcji wchodzą: ulubiony przez klientów fotel STRANDMON wraz z podnóżkiem, mały fotel STRANDMON dla dzieci, kultowy dla IKEA stolik LACK, konik DALARNA, papierowe serwetki oraz świeca w szklanym naczyniu.