Swedbank wciąż pracuje nad usuwaniem skutków piątkowej awarii, kiedy to wielu klientów nagle zobaczyło, że z ich kont zniknęły pieniądze. Jednocześnie ostrzega przed oszustami, którzy próbują wykorzystać tę sytuację.
W czwartek wieczorem Swedbank został dotknięty poważną awarią informatyczną. Aktualizacja systemu poszła źle i dla wielu klientów nagle okazało się, że mają minus na koncie.
Biuro obsługi klienta banku i media społecznościowe zostały zalane przez zaniepokojonych ludzi, którzy nie mogli zrobić zakupów spożywczych ani zapłacić rachunków. Dopiero dzień po pojawieniu się problemów Swedbank stwierdził, że problem został rozwiązany.
“Podstawowy problem został rozwiązany i naprawiony, ale pojawiają się efekty domina, które mogą mieć wpływ na klientów. Są transakcje, które nie zostały zakończone po wprowadzeniu poprawek. Może to spowodować, że klienci zobaczą wartość, która jest postrzegana jako nieprawidłowa.” powiedział Ralf Bagner ze Swedbanku.
Jak otworzyć konto bankowe w Szwecji
Teraz jest jasne, że oszuści wykorzystują sytuację wokół zakłóceń, dzwoniąc do klientów i udając, że są ze Swedbanku “Chcielibyśmy podkreślić, że klienci nie powinni przyjmować pomocy od nikogo, kto dzwoni przez telefon lub kontaktuje się z tobą za pośrednictwem mediów społecznościowych czy innych kanałów cyfrowych.”
“Jeśli ktoś dzwoni i oferuje pomoc w bankowości – odmów i rozłącz się. Apelujemy do naszych klientów, aby nigdy nie podawali osobom dzwoniącym danych dotyczących konta, karty, identyfikatora bankowego ani innych danych osobowych. Bank nie działa w ten sposób. Cały kontakt z bankiem odbywa się za pośrednictwem naszych kanałów cyfrowych, centrum obsługi klienta lub oddziału.”