Ślepy test produktów spożywczych. Lidl najlepszy, Coop najgorszy

W ślepym teście produktów marek własnych Lidl zdobył najwyższe noty, a Coop – najniższe. Różnice w smaku i cenach były znaczące.

Ceny żywności w Szwecji rosną, a wraz z nimi zainteresowanie produktami marek własnych sieci handlowych. Coraz więcej konsumentów sięga po tańsze alternatywy, takie jak Ica Basic, Coop Xtra, Eldorado czy marki Lidla. W ubiegłym roku ten segment rynku osiągnął sprzedaż na poziomie 99 miliardów koron, co stanowi wzrost o ponad 11 procent w porównaniu z rokiem 2023 – poinformował Centralny Urząd Statystyczny (SCB).

Test smaku bez logotypów

Na fali popularności tanich produktów redakcja Aftonbladet przeprowadziła ślepy test produktów spożywczych z niskiej półki cenowej. Panel testowy ocenił wędzoną szynkę, makaron penne, pomidory w puszce, starty ser i kawę z czterech sieci: Ica, Coop, Willys i Lidl.

- Reklama -

Jurorzy nie wiedzieli, które marki oceniają. Wzięli pod uwagę smak, zapach, konsystencję i wygląd produktów.

Coop na końcu stawki

Najgorzej wypadła oferta Coop – przede wszystkim przez słabo ocenioną kawę i ser, które znacząco obniżyły ocenę całego koszyka.

„To nie ma smaku. Ale potem pojawia się posmak… i nie jest on przyjemny” – powiedział jeden z jurorów testujących ser Coop, cytowany przez gazetę.

- Reklama -

Sieć, która w ostatnim czasie boryka się z problemami finansowymi, zdobyła najniższą notę – 15 punktów.

Lidl z najlepszą oceną, ale najdroższy

Zwycięzcą testu został Lidl, który zebrał 18 punktów i wyprzedził Ica (17) oraz Willys (16). To właśnie Lidl, mimo że nowicjusz na szwedzkim rynku marek własnych, najlepiej wypadł pod względem jakości smaku.

- Reklama -

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasze produkty codziennego użytku otrzymały tak dobre recenzje” – powiedział w oświadczeniu Robert Stekovic, dyrektor ds. zakupów i marketingu w Lidl Sverige.

Choć Lidl wygrał test jakości, to jednocześnie jego koszyk okazał się najdroższy – 543 korony. Najtańszy był Willys – 421 koron, co pokazuje, że cena nie zawsze idzie w parze z jakością.

Udostępnij