SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Rzecznik Praw Obywatelskich krytykuje dostępność Urzędu Pracy – problemy z telefonem i czatem
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Praca w Szwecji > Rzecznik Praw Obywatelskich krytykuje dostępność Urzędu Pracy – problemy z telefonem i czatem
Praca w SzwecjiSzwecjaWiadomości

Rzecznik Praw Obywatelskich krytykuje dostępność Urzędu Pracy – problemy z telefonem i czatem

Nowa kontrola wykazała, że Urząd Pracy ma poważne braki w dostępności. 90% prób kontaktu przez czat kończy się niepowodzeniem.

2025/05/28
2 tygodnie temu
Udostępnij

Z najnowszej kontroli przeprowadzonej przez Rzecznika Praw Obywatelskich wynika, że osoby poszukujące pracy mają poważne trudności ze skontaktowaniem się z Urzędem Pracy w Szwecji. Problemy dotyczą zarówno infolinii, jak i czatu online – dwóch kluczowych kanałów komunikacji instytucji z obywatelami.

Rzecznik Thomas Norling uznał sytuację za „całkowicie nie do przyjęcia”. W swoim komunikacie prasowym podkreślił, że utrudniony kontakt z urzędem może prowadzić do realnych strat dla bezrobotnych. – Jeśli osoby szukające zatrudnienia nie mogą szybko i skutecznie skontaktować się z urzędnikiem, mogą stracić szansę na wsparcie, które pomogłoby im wyjść z bezrobocia – zaznaczył Norling.

Dane z kontroli: większość prób kontaktu kończy się niepowodzeniem

Kontrola przeprowadzona przez urząd RPO wykazała alarmujące dane. Tylko nieco ponad połowie osób dzwoniących do Urzędu Pracy udało się nawiązać rozmowę z pracownikiem. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej w przypadku czatu – aż 9 na 10 prób połączenia kończyło się niepowodzeniem.

- Reklama-

– To niedopuszczalne, że tak istotna instytucja publiczna nie potrafi zapewnić podstawowej dostępności. To osoby bezrobotne ponoszą konsekwencje tych niedociągnięć – skomentował Norling.

Dostępność to obowiązek, nie przywilej

Rzecznik Praw Obywatelskich wskazuje, że w dobie cyfryzacji i uproszczenia kontaktów z instytucjami, dostępność telefoniczna i internetowa to nie dodatek, a podstawowa funkcja urzędów. Tym bardziej w przypadku instytucji, która odgrywa kluczową rolę w aktywizacji zawodowej i walce z bezrobociem.

– Reklama –



Tagi:bezrobocieczatdostępnośćinfoliniakomunikacja urzędowaRzecznik Praw Obywatelskichurząd pracy
Poprzedni artykuł Witamina D może spowolnić starzenie biologiczne – nowe badanie z udziałem 25 tysięcy osób
Następny artykuł Finlandia zaostrza przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych – nowe ograniczenia już wkrótce

Może Ciebie zainteresuje

Osoby z niepełnosprawnościami w Finlandii mają coraz większy problem ze znalezieniem dostępnych i przystępnych cenowo mieszkań

1 tydzień temu

5 zawodów przyszłości z dużym popytem na rynku pracy w Szwecji

3 tygodnie temu

Szwecja traci pozycję lidera? Nowy raport obnaża słabości systemu opieki społecznej

2 miesiące temu

Szwecja: Wysokie bezrobocie, a brakuje 70 000 specjalistów. Gdzie szukają pracowników?

2 miesiące temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?