Ryanair, jeden z największych tanich przewoźników lotniczych w Europie, ogłosił znaczną rozbudowę swojej siatki połączeń ze Szwecji. Po decyzji szwedzkiego rządu o zniesieniu podatku lotniczego, linia lotnicza planuje uruchomienie dziesięciu nowych tras. Pięć z nich będzie obsługiwanych z lotniska Arlanda, a kolejne pięć z lotniska Landvetter w Göteborgu. Decyzja ta stanowi ważny krok w kierunku większych inwestycji w szwedzką branżę lotniczą.
Nowe kierunki Ryanaira
Nowe połączenia obejmują pięć atrakcyjnych miejsc docelowych w Europie, co z pewnością ucieszy podróżnych. Z Arlandy oraz Landvetter będzie można polecieć do:
- Cagliari i Triestu we Włoszech,
- Marsylii we Francji,
- Sarajewa, stolicy Bośni i Hercegowiny,
- Zakynthos, greckiej wyspy znanej z malowniczych plaż.
Oprócz nowych tras, Ryanair zdecydował się również na umieszczenie dwóch dodatkowych samolotów w swoich bazach w Szwecji, co pozwoli na zwiększenie liczby połączeń i polepszenie elastyczności operacyjnej.
Zniesienie podatku lotniczego a rozwój Ryanaira w Szwecji
Decyzja szwedzkiego rządu o zniesieniu podatku od podróży lotniczych spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony Ryanaira. Dyrektor generalny firmy, Eddie Wilson, podkreślił, że jest to kluczowy czynnik umożliwiający linie lotnicze do inwestowania w Szwecji.
- „To odważna decyzja, która powinna przyciągnąć linie lotnicze inne niż Ryanair” – powiedział Wilson podczas konferencji prasowej. Dodał, że likwidacja podatku poprawia konkurencyjność szwedzkich lotnisk i przyciąga więcej połączeń lotniczych, co jest korzystne dla gospodarki oraz rynku turystycznego.
Dlaczego Ryanair nie lata Bromma?
Mimo rozbudowy siatki połączeń, Ryanair zdecydował się nie inwestować w loty z lotniska Bromma w Sztokholmie, które zostało opuszczone przez regionalnego przewoźnika Bra. Powodem tego jest ograniczona długość pasa startowego, który nie spełnia wymagań Ryanaira.
- „Pas startowy jest zbyt krótki. Bromma jest tradycyjnie przeznaczona dla mniejszych samolotów” – wyjaśnił Wilson. Dodał jednak, że gdyby lotnisko miało dłuższy pas startowy, linia lotnicza rozważyłaby możliwość operowania z tego portu. Na ten moment jednak Bromma pozostaje poza planami rozwojowymi Ryanaira.
Przyszłość lotnictwa w Szwecji
Decyzja o zniesieniu podatku lotniczego może mieć długofalowe skutki dla szwedzkiej branży lotniczej. Nowe trasy Ryanaira to tylko początek, a jak wskazuje Eddie Wilson, inne linie lotnicze mogą również zdecydować się na zwiększenie liczby połączeń z kraju. Ruch ten może przyczynić się do ożywienia ruchu lotniczego po trudnym okresie pandemii i wspomóc rozwój turystyki zarówno międzynarodowej, jak i krajowej.
Dla podróżnych to doskonała wiadomość – większa liczba połączeń oznacza większy wybór destynacji i potencjalnie niższe ceny biletów.
- Szwecja odkłada powiększenie armii: Cel 12 000 poborowych przesunięty
- Spodziewany wzrost popytu na torby plastikowe po zniesieniu podatku w Szwecji
- Trzy niepokojące wydarzenia z ubiegłej nocy w Szwecji
- Szwedzka Agencja Konsumentów wzywa do zakazu niektórych połączeń telefonicznych
- Fińskie ostrzeżenie: Zachód może ograniczyć wsparcie dla Ukrainy