PostNord, operator pocztowy, ogłosił, że do końca 2025 roku całkowicie zaprzestanie dostarczania listów w Danii. Od 2026 roku firma skoncentruje się wyłącznie na dostawach paczek, dążąc do pozycji lidera na tym rynku. W Szwecji dostarczanie listów będzie kontynuowane bez zmian.
Decyzja ta jest spowodowana drastycznym spadkiem liczby przesyłek listowych w Danii. Od 2000 roku ich liczba zmniejszyła się o ponad 90%, a trend ten się utrzymuje. PostNord tłumaczy, że cyfryzacja zmieniła sposób komunikacji Duńczyków, a większość korespondencji, która kiedyś była wysyłana listownie, jest teraz obsługiwana cyfrowo.
Jednocześnie gwałtownie rośnie e-commerce w Danii, generując zwiększone zapotrzebowanie na szybkie i sprawne dostawy paczek. PostNord dostrzega w tym rynku duży potencjał i zamierza wzmocnić swoją pozycję jako niezawodnego i szybkiego dostawcy.
„Naszym celem jest stać się pierwszym wyborem Duńczyków, jeśli chodzi o dostawy paczek. Chcemy być najlepsi tam, gdzie Duńczycy najbardziej nas potrzebują – czyli w paczkach,” oświadczyła firma.
Restrukturyzacja stanowi poważną zmianę dla PostNord w Danii, ale firma uważa ją za niezbędny krok w celu dostosowania się do cyfrowej transformacji i zmieniających się potrzeb klientów. Zmiana może spowodować likwidację 1500 miejsc pracy. Duński rząd zrekompensuje PostNord 600 milionów koron duńskich w związku z zamknięciem działalności pocztowej.