Ogromne kolejki i brak kart – Costco otworzyło drugi sklep w Szwecji

Costco otworzyło swój drugi sklep w Szwecji, w Bernstorp pod Malmö. Już w pierwszy weekend pojawiły się gigantyczne kolejki, a karty członkowskie rozeszły się błyskawicznie.

Amerykańska sieć Costco, znana z ogromnych domów towarowych i tanich zakupów w systemie członkowskim, otworzyła swój drugi sklep w Szwecji. Już w pierwszych dniach działalności w Bernstorp pod Malmö sklep przyciągnął tysiące klientów – a kolejki po karty członkowskie sięgały nawet 200 metrów.


Costco w Malmö – gigantyczny sukces od pierwszego dnia

Nowy sklep Costco w Bernstorp oficjalnie otwarto na początku lipca. Zainteresowanie przerosło oczekiwania zarówno sieci, jak i klientów. W pierwszy weekend po otwarciu panował prawdziwy tłok i chaos, relacjonuje dziennik Sydsvenskan.

- Reklama -

– „To była katastrofa. Karty członkowskie skończyły się co najmniej dwa-trzy razy. Ludzie stali w kolejkach całymi dniami” – mówi Helen Johnsson, mieszkanka Bjuv i założycielka grupy na Facebooku „Costco Sweden Malmö community”, która zgromadziła już ponad 45 000 członków.


Jak działa Costco? Zakupy tylko dla członków

Costco to sieć sklepów oparta na modelu członkostwa – by zrobić zakupy, należy wykupić specjalną kartę. Klienci przyciągani są obietnicą „wysokiej jakości produktów w najniższych możliwych cenach”, jak podkreśla firma.


Fakty o sieci Costco

  • Liczba sklepów: ponad 875 lokalizacji na całym świecie
  • Obecność w krajach: m.in. USA, Kanada, Meksyk, Islandia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Korea, Tajwan, Chiny, Australia, Nowa Zelandia i Szwecja
  • Pierwszy sklep w Szwecji otwarto w 2022 roku w Arninge (Täby pod Sztokholmem)
  • Drugi sklep: Bernstorp (Malmö), otwarty w lipcu 2025
  • Karta członkowska Costco obowiązuje we wszystkich lokalizacjach sieci na świecie

Costco w Szwecji – nowy trend zakupowy?

Sklepy Costco oferują szeroki wybór produktów – od elektroniki i ubrań, po żywność i sprzęt AGD – często w dużych opakowaniach i hurtowych ilościach. Format ten odpowiada wielu szwedzkim rodzinom oraz właścicielom małych firm, którzy poszukują tańszych alternatyw dla codziennych zakupów.

- Reklama -

Wzrost liczby członków i ogromne zainteresowanie pokazują, że Costco zdobywa coraz większą popularność w Szwecji – szczególnie w czasach rosnących kosztów życia i inflacji.

Udostępnij