Pacjenci, którzy w ubiegłym roku odwiedzili oddział ratunkowy, przyznali nieco niższą ocenę ogólnego zadowolenia w krajowym badaniu pacjentów, w porównaniu z podobnym badaniem przeprowadzonym w 2020 roku.
Wyniki najnowszego badania pokazują, że ogólne zadowolenie spadło z 85,7 do 81,9 punktów na 100 możliwych, a wynik był również o 0,9 punktu niższy niż w badaniu z 2016 roku.
Zadowolenie spadło w kilku kategoriach, takich jak to, czy pacjent otrzymał wsparcie emocjonalne, czy czuł się zaangażowany przez personel medyczny oraz czy czuł się szanowany w recepcji. Najniższą ocenę uzyskały informacje i wiedza przekazywane przez personel: 67,7 punktów.
Badanie jest koordynowane przez Szwedzkie Stowarzyszenie Władz Lokalnych i Regionów (SALAR). Fredrik Lennartsson, dyrektor departamentu w SALAR, zauważa w komunikacie prasowym, że zadowolenie pozostaje na wysokim poziomie, ale ważne jest, aby pacjenci otrzymywali odpowiednie informacje, na przykład na temat czasu oczekiwania, kolejności i tego, jak pacjenci są traktowani priorytetowo w zależności od tego, jak bardzo są chorzy. “Potrzebują też informacji o tym, gdzie mogą się udać po wizycie na oddziale ratunkowym” – dodaje Lennartsson.
Pacjenci byli najbardziej zadowoleni ze sposobu, w jaki personel traktował ich i oceniał ich stan zdrowia po przybyciu na miejsce, ale także z czystości.
- Wizz Air rozpoczyna działalność na lotnisku Arlanda – może to być poważny cios dla Skavsty.
- Szwedzki Urząd Poczty i Telekomunikacji Przeciwdziała Oszustwom Telefonicznym
- Policja w Szwecji będzie mogła stosować tajne środki przymusu bez podejrzeń o przestępstwo.
- Szwecja: Jak żandarmeria wojskowa może pomóc policji
- Szwedzcy politycy mówią “tak” zniesieniu ograniczeń dotyczących posiadania reaktorów jądrowych w Szwecji