Międzynarodowe przedsiębiorstwa logistyczne utworzyły nową firmę żeglugową o nazwie Lakeway Link, która planuje wprowadzić nowe połączenie morskie z portów Trójmiasta do Szwecji. Regularne rejsy, odbywające się dwa razy w tygodniu, mają rozpocząć się pod koniec roku.
Lakeway Link będzie obsługiwać polskie miasta Gdynia i Gdańsk do i z Södertälje i Västerås przez jezioro Mälaren. Wraz z założeniem firmy, pod koniec roku zostanie uruchomiona bardziej zrównoważona regularna usługa ze stałymi odejściami dwa razy w tygodniu ze Szwecji i Polski.
Oczekuje się, że połączenie zmniejszy wpływ na klimat w porównaniu z tradycyjnym transportem samochodowym pomiędzy regionem Mälar a kontynentem, co jest alternatywą, która wcześniej była nieobecna na rynku. Lakeway Link będzie obsługiwany przez nowy typ statku, który umożliwi połączenie Morza Bałtyckiego z płytkim jeziorem Mälaren i miastami takimi jak Södertälje i Västerås.
“Lakeway Link otworzy drogę wodną pomiędzy ważnymi punktami logistycznymi w Europie, do których wcześniej nie można było sprawnie dotrzeć drogą morską. Jest to pozytywne z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, ponieważ zmniejsza emisje, przyczyniając się jednocześnie do bardziej efektywnych przepływów i zmniejszenia ciężkiego ruchu na drogach” – powiedział Fredrik Hermansson, dyrektor generalny Greencarrier Liner Agency Sweden.
Nowa usługa rozwiązuje również inny aktualny problem: dotkliwy niedobór kierowców ciężarówek. Ponadto Lakeway Link oferuje transport przyczep, co oznacza, że kierowca nie musi zabierać ze sobą ciągnika siodłowego. Usługa wzmocni sieć logistyczną do i z regionu Mälar, a także ułatwi ruch do i z całej Szwecji oraz innych miejsc docelowych, nie tylko Norwegii.
- Więcej środków na zapobieganie wypadkom śmiertelnym w pracy – rząd Szwecji wprowadza nowe regulacje
- Eksplozja w centrum Malmö – trwająca akcja policyjna
- Najlepiej i najgorzej opłacane zawody w Szwecji
- Greta Thunberg zatrzymana w Kopenhadze podczas protestu przeciwko wojnie w Strefie Gazy
- Szwedzkie sklepy pod presją: Klienci domagają się zmian w systemach kolejkowych