Terminem McMansion określa się amerykańskie domy, które nie są zbyt urodziwe, choć na pewno są wielkimi, bogatymi willami. W tego typu budownictwie brakuje umiaru, wszystko jest tandetne i bezgustowne. Nie jest to architektura wysokiej klasy, jeśli już – architektoniczny fast-food. Za przeciwieństwo McRezydencji można uznać The McHive – najmniejszą restaurację na świecie, przeznaczoną dla… pszczół.
McHive🐝 – the world’s smallest McDonald’s. So cute! #McDonalds #Sweden #nature https://t.co/Z5zR7VQ35o pic.twitter.com/JO17lGUtwM
— Emma (@E_mmaa) May 23, 2019
McHive to miniaturowa replika uwielbianego na całym świecie McDonald’s. W środku nie znajdziemy, oczywiście, kasy płatniczej czy kuchni. Całą przestrzeń wypełniają specjalne plastry, na których produkowany będzie przez pszczoły miód.
Za pomysł ten odpowiadają przedstawiciele szwedzkiego sektora McDonald’s. Restauracja przykuwa dużą uwagę do kwestii środowiskowych. Na dachach niektórych obiektów już jakiś czas temu instalowane były pasieki dla pszczół.
“Początkowo to była tylko niewielka, lokalna akcja, ale teraz znacznie się rozprzestrzenia”, powiedział jeden z pracowników agencji reklamowej NORD DDB – współodpowiedzialnej za projekt.
“Przyłączyli się do nas franczyzobiorcy z całego kraju. Trawę przed swoimi restauracjami zastępują kwiatami i roślinami, które są ważne w codziennym życiu dzikich pszczół.”
McDonald’s in Sweden created the “McHive” to try and help save the bees 🐝 It’s the cutest thing :,) pic.twitter.com/r4tMrsO4hY
— lexi 🍒 (@lexifullmer) May 23, 2019
20 maja obchodzony był Światowy Dzień Pszczoły. Szwedzki McDonald’s wpadł na pomysł współpracy z utalentowanym i wielokrotnie nagradzanym scenografem, Nicklasem Nilssonem. Był on zaangażowany w tworzenie teledysków dla takich artystów, jak David Bowie czy Lykke Li. W efekcie powstała najmniejsza replika słynnej restauracji.
Do złudzenia przypomina ona standardowy lokal – umieszczono w niej nawet plakaty reklamowe. McDonald’s uznał, że projekt powstał z myślą o “tysiącach bardzo ważnych gości”.
W przyszłości miniatura zostanie poddana licytacji, a pozyskane w ten sposób fundusze będą przeznaczone na cele charytatywne.
“Już od dawna wielu z naszych pracowników angażuje się w aktywizm społeczny i środowiskowy. Cieszę się, że teraz możemy wykorzystać swoją pozycję na rynku, by pomagać pszczołom”, powiedział Christoffer Rönnblad – dyrektor ds. marketingu w McDonald’s Sverige.