Do Szwedzkiej Agencji Konsumentów napłynęły setki skarg. Krytyka dotyczy firmy energetycznej, która oszukuje klientów przy zawieraniu nowych umów. Według oskarżeń, w szczególności wiele osób starszych zostało wprowadzonych w błąd.
Nordic Best Energi na Szczycie Listy
Firma, o której mowa, to Nordic Best Energi. Po tym, jak wielu klientów zgłosiło swoje niezadowolenie do Szwedzkiej Agencji Konsumentów i Szwedzkiego Inspektoratu Rynków Energii, firma znalazła się na liście ostrzeżeń Szwedzkiej Agencji Rynku Energii Konsumentów.
Metody Sprzedaży
Zgodnie z zarzutami, Nordic Best Energi dzwoni i twierdzi, że reprezentuje obecną firmę energetyczną klienta, a następnie wprowadza go w błąd w celu podpisania nowej umowy. Jedna z kobiet twierdzi, że otrzymała telefon od firmy twierdzącej, że dzwoni z Vattenfall i mówi, że „nie otrzyma energii elektrycznej, jeśli nie podpisze umowy”.
Historia Skarg
Krytyka nie jest nowa. Już w 2022 r. Nordic Best Energi była badana przez Szwedzką Agencję Konsumentów z tych samych powodów. Niedawno organ zakazał metod sprzedaży firmy i zagroził grzywną w wysokości 400 000 SEK, jeśli będą one kontynuowane.
Odpowiedź Firmy
Nordic Best Energi odpowiedziała na zarzuty. Firma energetyczna podkreśla, że krytyka jest traktowana „bardzo poważnie” i że liczba skarg spadła. Na swojej stronie internetowej Nordic Best Energi pisze, że ma „100-procentową satysfakcję klienta” i że łatwo jest podpisać umowę na energię elektryczną.