Port lotniczy Malmö, znany również jako Sturup, intensywnie inwestuje w lotnictwo elektryczne, ale traci regularne loty. Teraz lotnisko traci sześć kolejnych kierunków.
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”3″ ihc_mb_template=”1″]Lotnisko w Malmö, znane również jako Sturup, coraz bardziej angażuje się w rozwój samolotów elektrycznych. Właściciel lotniska, Swedavia, ogłosił niedawno, że lotnisko stanie się miejscem testów dla nowego elektrycznego samolotu ES-30 firmy Heart Aerospace. Model ten, zdolny do przewożenia 30 pasażerów, ma wejść do eksploatacji komercyjnej w 2028 roku.
Projekt jest wspierany przez takie firmy jak SAS, Bra i Northvolt, a także finansowany przez szwedzką agencję rządową Vinnova kwotą 20 milionów koron szwedzkich. “To bardzo satysfakcjonujące, że możemy wnieść naszą wiedzę w zakresie lotnictwa elektrycznego” – mówi John Nilsson z Swedavia.
Jednak mimo tych pozytywnych wiadomości, lotnisko w Malmö boryka się z problemami. W sierpniu odnotowano spadek liczby pasażerów o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim i aż o 34% w porównaniu z 2019 rokiem. Dodatkowo, węgierska linia lotnicza Wizz Air zdecydowała się zakończyć sześć tras międzynarodowych z Malmö, w tym do takich miast jak Budapeszt, Warszawa czy Katowice.
Karin Öhrström, dyrektor lotniska, wyraziła ubolewanie z powodu tych zmian, wskazując na kilka powodów redukcji. Lotnisko w Malmö wcześniej straciło również połączenia do takich miast jak Alicante, Amsterdam czy Londyn.
Mimo tych wyzwań, Swedavia jest zdeterminowana, by przyciągnąć więcej pasażerów. “Chcemy zapewnić mieszkańcom południowej Szwecji dostęp do międzynarodowego ruchu lotniczego”, podkreśla Karin Öhrström.
[/ihc-hide-content]- Skandynawskie media o powodzi w Polsce
- Plaga wśród kotów rozprzestrzenia się w Szwecji – właściciele kotów ostrzegani
- Wzrost zachorowań na krztusiec w Szwecji
- Wzrost stosowania antybiotyków u świń w Danii – trend, który budzi obawy
- Śledztwo w sprawie przestępstwa terrorystycznego w Sztokholmie: Prokurator niechętnie ujawnia szczegóły