Do wędzonego norweskiego łososia gratis dodawano balsam ochronny do ust – w ten ironiczny sposób fiński Lidl nawiązał do dopingowego skandalu z Norweżką Therese Johaug w roli głównej.
– Chcieliśmy stworzyć akcję, która zaangażuje naszych fińskich klientów i będzie przy tym zabawna – mówi Seppo Niemela z działu marketingu Lidla. Oferta szybko stała się hitem w social media. Wielokrotnie przekazywano dalej zabawną reklamę, choć część osób uważa, że to był cios poniżej pasa..
Reklama fińskiego Lidla to nawiązanie do dopingowej wpadki norweskiej biegaczki Therese Johaung. Kontrola dopingowa wykazała u Johaug ślady sterydu anabolicznego, popularnego kiedyś wśród enerdowskich dopingowiczów. Norweska gwiazda nart twierdzi, że jest niewinna. Zakazany środek był w maści Trofodermin, którą Norweżka posmarowała oparzone słońcem usta. Norweska federacja zawiesiła ją na dwa miesiące, a to oznacza, że zabraknie jej na starcie sezonu.
Johaug grozi kara dyskwalifikacji nawet na cztery lata. Czas zawieszenia zapewne zostanie odjęty od kary, na którą zawodniczka wciąż czeka.