SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Klarna rezygnuje z Bank-ID przez problemy z bezpieczeństwem
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Klarna rezygnuje z Bank-ID przez problemy z bezpieczeństwem
SzwecjaWiadomości

Klarna rezygnuje z Bank-ID przez problemy z bezpieczeństwem

Klarna kończy współpracę z Bank-ID z powodu problemów i frustracji. Firma szuka alternatywnych rozwiązań cyfrowych.

2025/05/27
2 miesiące temu
Udostępnij

Szwedzki gigant płatniczy Klarna ogłosił, że zamierza zakończyć współpracę z Bank-ID – najpopularniejszym w kraju systemem identyfikacji cyfrowej. Informację tę przekazał współzałożyciel i dyrektor generalny Klarna, Sebastian Siemiatkowski, w poście opublikowanym na platformie X.

Decyzja ma związek z ostatnimi atakami przeciążającymi (DDoS), które dotknęły m.in. usługę Swish. Według Siemiatkowskiego głównym źródłem problemów nie jest jednak sam Swish, lecz mobilny Bank-ID.

– To Bank-ID stanowi największy problem. Musimy poszukać alternatywnych rozwiązań. Jesteśmy bardzo sfrustrowani jego działaniem i zamierzamy aktywnie działać na rzecz przełamania monopolu w tym obszarze – napisał prezes Klarna.

Co dalej z cyfrową identyfikacją w Klarnie?

- Reklama-

Nie wiadomo jeszcze, jakie konkretne rozwiązania Klarna planuje wdrożyć w miejsce Bank-ID. System ten został włączony do usług fintechu w 2016 roku, gdy firma uruchomiła „Klarna Direkt” – metodę umożliwiającą bezpośrednie płatności online z wykorzystaniem Bank-ID i konta bankowego.

Z biegiem czasu Bank-ID stał się kluczowym elementem procesów logowania i autoryzacji w aplikacjach Klarna – użytkownicy muszą się nim uwierzytelniać zarówno przy logowaniu, jak i składaniu zamówień.

Problem braku konkurencji w systemach cyfrowych

Niedawne zakłócenia działania zarówno Swish, jak i Bank-ID, ponownie uwypukliły brak alternatywnych narzędzi cyfrowej identyfikacji w Szwecji. Riksbank, szwedzki bank centralny, już wcześniej zwracał uwagę na ten problem.

– Brak konkurencji skutkuje stagnacją i ograniczoną innowacyjnością. Jeśli mamy tylko jednego dużego gracza, użytkownicy są bezradni w przypadku awarii – komentowała Elin Ritola z działu analiz płatności i innowacji w rozmowie z SVT Nyheter.

- Reklama-

– Reklama –



Tagi:Bank-idbezpieczeństwo cyfrowefintechidentyfikacja elektronicznaKlarnaRiksbankSebastian SiemiatkowskiSVT NyheterSwish
Poprzedni artykuł Fala upałów w Szwecji – możliwe 40°C do 2050 r.
Następny artykuł Konkurs muzyczny dla dzieci odwołany z powodu powiązań z Rosją

Może Ciebie zainteresuje

Revolut pod lupą włoskiego urzędu. Zarzuty dotyczą ukrytych opłat i zamrażania kont

1 dzień temu

Handelsbanken ostrzega: zbyt silna korona zagrożeniem dla szwedzkiego przemysłu

3 dni temu

Nowa fala oszustw w Szwecji – sztuczna inteligencja, klonowane głosy i fałszywe urzędy

6 dni temu

Chińska aplikacja Deepseek zagrożona blokadą w całej UE – Szwecja ostrzega przed korzystaniem

2 tygodnie temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?