SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Kamery nasobne w transporcie publicznym.
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Sztokholm > Kamery nasobne w transporcie publicznym.
SztokholmSzwecjaWiadomości

Kamery nasobne w transporcie publicznym.

2020/01/15
5 lat temu
Udostępnij

Operator transportu publicznego SL wprowadził kamery, nagrywające pasażerów. Kontrolerzy biletów noszą na swych strojach kamerki BWV – nasobne urządzenie do rejestracji zdarzeń, mających miejsce np. w autobusach. Osoby podróżujące „na gapę” tracą w ten sposób możliwość ucieczki: zostaną bowiem nagrane.

Co ciekawe Urząd Nadzoru Danych (Datainspektionen) nie dał jeszcze zielonego światła na ten ruch ze strony SL.

Nagłówki
Operator transportu publicznego SL wprowadził kamery, nagrywające pasażerów. Kontrolerzy biletów noszą na swych strojach kamerki BWV – nasobne urządzenie do rejestracji zdarzeń, mających miejsce np. w autobusach. Osoby podróżujące „na gapę” tracą w ten sposób możliwość ucieczki: zostaną bowiem nagrane.Obecnie w użyciu znajduje się ok. 70 kamer nasobnych. Ich łączny koszt to ~6 milionów koron (2,4 mln PLN).

„Prowadzimy w tej sprawie dochodzenie. Dziś wysłaliśmy do biura SL prośbę o wyjaśnienie całej sytuacji”, zapewnia Nils Henckel, prawnik związany z Datainspektionen.

O zezwoleniu na noszenie kamer nasobnych po raz pierwszy dyskutowano w grudniu 2018. Rozmowy trwały do maja kolejnego roku. Urządzenie działa tak, że materiał nagrywany jest przez cały czas pracy kontrolera, a potem usuwany jest co dwie minuty. Rewizor w każdej chwili może włączyć opcję dłuższego zapisu, za pomocą specjalnego przycisku. Wtedy będzie mógł zarejestrować rozmowę z kłopotliwym pasażerem.

W ten sposób łatwiej będzie można ustalić tożsamość osób niemających ważnego biletu i odmawiających identyfikacji (oraz tych, które podają niewłaściwe dane).

- Reklama-

Dodatkowy atut kamer to zwiększenie bezpieczeństwa w godzinach pracy, ograniczanie przemocy wobec kontrolerów.

Obecnie w użyciu znajduje się ok. 70 kamer nasobnych. Ich łączny koszt to ~6 milionów koron (2,4 mln PLN).

Kristoffer Tamsons, członek Umiarkowanej Partii Koalicyjnej, pracujący w komitecie transportu miejskiego, powiedział: „To część pracy kontrolera. Ważne jest przecież jego bezpieczeństwo. Rewizorzy cieszą się z obecności kamer, bo zapobiegają one zagrożeniom i różnego rodzaju niedogodnościom. Kiedy dojdzie do aktu przemocy, łatwiej odnajdziemy sprawcę.”

Celem SL jest zwalczenie przestępczości w środkach transportu publicznego. Złodzieje czy wandale dużo ryzykują, zachowując się nieodpowiedzialnie w autobusie lub wagonie metra. Mogą zostać nagrani i ułatwiona będzie ich identyfikacja.

Jak na razie główny problem polega na ustaleniu właściwego sposobu przetwarzania danych osobowych, tak aby nie naruszały one rozporządzenia o ochronie mienia. „Nie wszyscy pasażerowie chcą być filmowani, musimy znaleźć skuteczne rozwiązanie”, powiedział Henckel.

Teoretycznie nie jest wymagane pozwolenie na korzystanie z kamer nasobnych. Jeśli jednak przetwarzanie personaliów jest sprzeczne z rozporządzeniem o ochronie danych i jest w związku z tym niezgodne z prawem, Urząd Nadzoru Danych może zabronić ich wykorzystania w całości lub częściowo. Mogą również obowiązywać grzywny.

- Reklama-

„Musimy zabezpieczyć kwestię przechowywania zdjęć i filmów”, powiedział Tamsons.

Komunikacja miejska w Sztokholmie

– Reklama –

Tagi:Media polonijneMedia SkandynawiaPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawiaSkandynawia informacjeSkandynawia wiadomościszwecjaszwecja ciekawostkiszwecja flagaSzwecja imigranciSzwecja informacjeszwecja kulturaszwecja mapaszwecja mapa googleszwecja pracaszwecja skrótszwecja unia europejskaszwecja walutaSzwecja wiadomościszwecja wikipedia
Poprzedni artykuł Czym jest „incydent specjalny” według szwedzkiej policji
Następny artykuł „Szwedzki rząd stracił kontrolę nad tym, co dzieje się w kraju”

Może Ciebie zainteresuje

Nowy system kart bankowych w Szwecji – płatności możliwe także bez internetu

4 dni temu

Szwecja zaostrza przepisy: Zwolnienie warunkowe dopiero po trzech czwartych kary

4 dni temu

Ziemniaki i truskawki dla bezpieczeństwa narodowego. Hobbyści ogrodnicy stają się częścią obrony Szwecji

4 dni temu

UE może zablokować szwedzkie A-traktory dla 15-latków. ETSC ostrzega przed zagrożeniem

4 dni temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?