SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Chińscy producenci samochodów kuszą dziennikarzy luksusem. Czy to klucz do podboju Europy?
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Świat > Chińscy producenci samochodów kuszą dziennikarzy luksusem. Czy to klucz do podboju Europy?
ŚwiatWiadomości

Chińscy producenci samochodów kuszą dziennikarzy luksusem. Czy to klucz do podboju Europy?

Chińscy producenci samochodów kuszą dziennikarzy luksusowymi wyjazdami. Czy to skuteczna strategia podboju rynku europejskiego?

2025/04/26
3 tygodnie temu
Udostępnij

Chińscy producenci samochodów wiedzą, że same dobre modele w atrakcyjnych cenach nie wystarczą, by zdobyć rynki światowe, zwłaszcza Europę. Otwierają więc portfele i rozkładają czerwony dywan przed dziennikarzami i influencerami z całego świata – pisze Bloomberg.
Cel jest jasny: budować pozytywny wizerunek i przekonać konsumentów, że chińskie marki samochodów elektrycznych zostaną na długo.

Ameryka Łacińska na celowniku

Przed targami motoryzacyjnymi w Szanghaju setki dziennikarzy zostało zaproszonych na ekskluzywne wydarzenia organizowane przez BYD i Zeekr. Najwięcej uwagi poświęcono dziennikarzom z Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu, gdzie rozwijające się gospodarki stwarzają ogromne możliwości sprzedaży samochodów elektrycznych.
Dzięki zwiększonemu eksportowi Chiny mogą także zmniejszyć nadwyżkę mocy produkcyjnych.

BYD, najlepiej sprzedająca się marka w Chinach, zaprosiła około 150 dziennikarzy i influencerów m.in. z Salwadoru, Paragwaju i Peru. Goście mieszkali w luksusowych hotelach nad rzeką Huangpu w Szanghaju, gdzie ceny za noc sięgają 375 dolarów (ponad 4000 sek).
SAIC Motor Corp., właściciel marki MG, buduje fabrykę w Meksyku, by jeszcze lepiej obsłużyć rosnące rynki Ameryki Łacińskiej.

- Reklama-

Influencerzy otwierają drzwi, ale pojawiają się wątpliwości

Coraz większą rolę odgrywają influencerzy, którzy za pomocą filmów i wpisów w mediach społecznościowych kształtują wizerunek chińskich marek samochodowych.
Forrest Jones, recenzent motoryzacyjny z 3,2 mln subskrybentów na YouTube, był jednym z zaproszonych na konferencję Zeekr w hotelu Fairmont Peace. Jego recenzje chińskich aut wygenerowały setki tysięcy wyświetleń, podkreślając innowacyjne funkcje często niedostępne w Europie czy Ameryce Północnej.

Lokalni chińscy influencerzy, tacy jak Zhang, krytykują jednak nadmierne faworyzowanie zagranicznych dziennikarzy. Wskazują też na ryzyko utraty niezależności – szczególnie jeśli recenzje zamieniają się w ukrytą reklamę.

Felix Hamer, bloger z Amsterdamu specjalizujący się w technologiach ładowania, zauważył z nutą ironii, że Audi nie zaprosiło go nawet do Portugalii, podczas gdy chińscy producenci oferują pełne pakiety wyjazdowe.

Pokazy technologii i etyczne dylematy

- Reklama-

Nie tylko producenci samochodów angażują media. Gigant branży akumulatorowej CATL zorganizował „Tech Day” w Szanghaju, prezentując innowacyjne platformy bateryjne i elektryczne.
Wybrana grupa influencerów miała okazję testować nowe rozwiązania na torze testowym pod Szanghajem, gdzie doszło nawet do drobnej kolizji podczas jazdy próbnej jednym z pojazdów prototypowych.

Pokazy technologiczne mają pokazać potencjał chińskich rozwiązań w budowie samochodów przyszłości. Ale jednocześnie rodzą pytania o etykę takich wyjazdów.

Czy luksusowe wycieczki wpływają na obiektywizm dziennikarzy?

- Reklama-

W świecie influencerów sponsoring i współprace są normą. Jednak w dziennikarstwie, które opiera się na obiektywizmie i krytycznej analizie, takie praktyki mogą budzić poważne wątpliwości.
Czy można ufać recenzjom powstałym na zaproszenie producentów?

Czas pokaże, czy chińska ofensywa PR-owa przełoży się na rosnącą sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie. Jedno jest pewne: chińscy producenci robią wszystko, by ich marki zostały zauważone – i zapamiętane.

– Reklama –

Tagi:BYDCATLchińskie samochodyetyka dziennikarskainfluencerzy motoryzacyjniPR w motoryzacjisamochody elektryczneZeekr
Poprzedni artykuł Zwiększona premia za złomowanie: szansa na tani samochód elektryczny
Następny artykuł Te zawody na emeryturze mogą wkrótce zniknąć przez AI. Sprawdź, czego unikać

Może Ciebie zainteresuje

UE zaostrza przepisy: coroczne przeglądy dla starszych aut i walka z cofaniem liczników

2 tygodnie temu

Dania: Rząd planuje zniesienie historycznego podatku od samochodów. Nadchodzą wielkie zmiany dla kierowców

3 tygodnie temu

Zwiększona premia za złomowanie: szansa na tani samochód elektryczny

3 tygodnie temu

Ładowanie EV prawie jak benzyna? Uwaga na nową „opłatę za moc”!

1 miesiąc temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?