Od teraz firmy w Szwecji mogą żądać dodatkowej identyfikacji klientów także podczas rozmów telefonicznych, a nie tylko w aplikacjach i serwisach internetowych. To część nowego rozwiązania wprowadzanego przez Bank-id, które ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa.
– W niektórych przypadkach potrzebna jest podwójna weryfikacja tożsamości – wyjaśnia Bank-id w oficjalnym komunikacie.
Jak działa nowa funkcja?
Dotychczas wystarczało potwierdzenie tożsamości za pomocą aplikacji Bank-id. Teraz, przy rozmowie telefonicznej, firma może zażądać ponownego potwierdzenia tożsamości poprzez okazanie paszportu lub dowodu osobistego.
Jak to działa?
- Klient potwierdza swoją tożsamość przez Bank-id.
- Następnie skanuje dokument tożsamości (np. paszport) za pomocą funkcji NFC w telefonie.
- System odczytuje dane z chipa dokumentu, podobnie jak przy płatności kartą.
Takie podwójne potwierdzenie może być wymagane m.in. przy:
- udostępnianiu wrażliwych danych,
- podpisywaniu umów,
- zlecaniu przelewów na większe kwoty.
Cel? Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona przed oszustwami
Nowa funkcja ma na celu zapobieganie podszywaniu się pod klientów podczas rozmów telefonicznych.
– W rozmowie przez telefon firma nie widzi klienta. Dodatkowa kontrola daje pewność, że to właściwa osoba – zaznacza Bank-id.
To istotny krok, zwłaszcza w przypadku spraw o dużym znaczeniu finansowym lub prawnym.
Nowe zasady Bank-id od lata
To niejedyna zmiana. Już tego lata wejdą w życie także nowe przepisy dotyczące:
- skanowania kodów QR,
- warunków korzystania z aplikacji Bank-id.
Szczegóły zostaną opublikowane w nadchodzących tygodniach.