SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Bank-id wprowadza dodatkową kontrolę tożsamości przez telefon
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Bank-id wprowadza dodatkową kontrolę tożsamości przez telefon
SzwecjaWiadomości

Bank-id wprowadza dodatkową kontrolę tożsamości przez telefon

2025/05/22
3 tygodnie temu
Udostępnij

Od teraz firmy w Szwecji mogą żądać dodatkowej identyfikacji klientów także podczas rozmów telefonicznych, a nie tylko w aplikacjach i serwisach internetowych. To część nowego rozwiązania wprowadzanego przez Bank-id, które ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa.

Nagłówki
Jak działa nowa funkcja?Cel? Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona przed oszustwamiNowe zasady Bank-id od lata

– W niektórych przypadkach potrzebna jest podwójna weryfikacja tożsamości – wyjaśnia Bank-id w oficjalnym komunikacie.


Jak działa nowa funkcja?

Dotychczas wystarczało potwierdzenie tożsamości za pomocą aplikacji Bank-id. Teraz, przy rozmowie telefonicznej, firma może zażądać ponownego potwierdzenia tożsamości poprzez okazanie paszportu lub dowodu osobistego.

Jak to działa?

  • Klient potwierdza swoją tożsamość przez Bank-id.
  • Następnie skanuje dokument tożsamości (np. paszport) za pomocą funkcji NFC w telefonie.
  • System odczytuje dane z chipa dokumentu, podobnie jak przy płatności kartą.

Takie podwójne potwierdzenie może być wymagane m.in. przy:

- Reklama-
  • udostępnianiu wrażliwych danych,
  • podpisywaniu umów,
  • zlecaniu przelewów na większe kwoty.

Cel? Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrona przed oszustwami

Nowa funkcja ma na celu zapobieganie podszywaniu się pod klientów podczas rozmów telefonicznych.

– W rozmowie przez telefon firma nie widzi klienta. Dodatkowa kontrola daje pewność, że to właściwa osoba – zaznacza Bank-id.

To istotny krok, zwłaszcza w przypadku spraw o dużym znaczeniu finansowym lub prawnym.


Nowe zasady Bank-id od lata

To niejedyna zmiana. Już tego lata wejdą w życie także nowe przepisy dotyczące:

  • skanowania kodów QR,
  • warunków korzystania z aplikacji Bank-id.

Szczegóły zostaną opublikowane w nadchodzących tygodniach.

– Reklama –



Tagi:Bank-idbezpieczeństwo cyfroweidentyfikacja przez telefonnowe zasady Bank-idpaszport NFCpodwójna weryfikacja
Poprzedni artykuł Nowe prawo w Szwecji – kawa na wynos powinna być w kubku wielokrotnego użytku
Następny artykuł Szwedzi proszeni o łapanie komarów. Nowy projekt naukowy SVA

Może Ciebie zainteresuje

Premier Kristersson wymusił na bankach plan walki z oszustwami

4 dni temu

Bank-ID i Swish najbardziej cenionymi aplikacjami w Szwecji. Chat GPT szybko zyskuje na popularności

5 dni temu

UE testuje system cyfrowej weryfikacji wieku – projekt oparty na szwedzkich rozwiązaniach

1 tydzień temu

Klarna rezygnuje z Bank-ID przez problemy z bezpieczeństwem

2 tygodnie temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?