SkandynawiainfoSkandynawiainfoSkandynawiainfo
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
      • Imigracja w Szwecji
      • Przestępczość
      • Praca w Szwecji
      • Nieruchomości w Szwecji
      • Podatki w Szwecji
      • Emerytura w Szwecji
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Reading: Sztokholm odrzuca propozycję instalacji klimatyzacji w wagonach metra
Udostępnij
Notification Show More
Font ResizerAa
SkandynawiainfoSkandynawiainfo
Font ResizerAa
  • Strona główna
  • Wiadomości
  • O nas
Szukaj
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Szwecja
    • Dania
    • Finlandia
    • Norwegia
    • Polska
    • Świat
    • Wojna na Ukrainie
  • O nas
    • Kontakt
    • Zasady wykorzystywania treści
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
Have an existing account? Sign In
Obserwuj nas
  • Advertise
© 2025 Skandynawiainfo.pl Zdjęcia dostarcza Depositphotos
Skandynawiainfo > Blog > Wiadomości > Szwecja > Sztokholm > Sztokholm odrzuca propozycję instalacji klimatyzacji w wagonach metra
SztokholmSzwecjaWiadomości

Sztokholm odrzuca propozycję instalacji klimatyzacji w wagonach metra

2025/01/06
6 miesięcy temu
Udostępnij

Propozycja wprowadzenia klimatyzacji w wagonach Zielonej Linii metra w Sztokholmie, zgłoszona przez Szwedzkich Demokratów (SD), spotkała się z negatywną odpowiedzią ze strony SL (Stockholms Länstrafik). Głównym argumentem przeciwko tej inicjatywie są bardzo wysokie koszty modernizacji, które szacuje się na ponad 1 miliard koron szwedzkich.

Nagłówki
Problematyczne lato w metrzePropozycja i odpowiedź SLTechniczne wyzwania modernizacjiDecyzja i jej konsekwencjePerspektywy na przyszłość

Problematyczne lato w metrze

W czasie letnich upałów przejazdy zieloną linią metra często stają się niekomfortowe dla podróżnych. W ekstremalnych przypadkach pasażerów zachęca się do zabierania butelek z wodą, aby poradzić sobie z wysokimi temperaturami w wagonach. W przeciwieństwie do zielonej linii, na czerwonej linii kursują nowoczesne pociągi Bombardier C30, wyposażone w klimatyzację. Starsze pociągi Bombardier C20, używane na zielonej linii, takich udogodnień nie posiadają.

Propozycja i odpowiedź SL

Politycy SD, Samuel Stephan i Roland Johansson, wystosowali oficjalne zapytanie do Komisji Transportu o koszty instalacji klimatyzacji w wagonach C20. Ich argumenty opierały się na niezadowoleniu podróżnych oraz obawie przed zniechęceniem pasażerów do korzystania z transportu publicznego w okresie letnim.

W odpowiedzi Komisja Transportu przyznała, że klimatyzacja mogłaby być korzystna w niektórych dniach. Jednak zgodnie z raportem producenta pojazdów Bombardier, instalacja systemów chłodzących w starszych wagonach byłaby technicznie skomplikowana i bardzo kosztowna. Oprócz wysokich kosztów instalacji, na poziomie ponad 1 miliarda koron, należałoby uwzględnić dodatkowe wydatki na eksploatację i konserwację systemów.

- Reklama-

Techniczne wyzwania modernizacji

Modernizacja wagonów C20 wymagałaby znacznych modyfikacji ich konstrukcji, w tym:

  • Przebudowy kanałów wentylacyjnych.
  • Zmian w systemie zasilania elektrycznego.
  • Dostosowania całych składów pociągów, aby system klimatyzacji mógł funkcjonować efektywnie.

Dodatkowo Komisja Transportu zaznaczyła, że czas pozostały do zakończenia eksploatacji wagonów C20 nie uzasadnia tak znacznej inwestycji.

Decyzja i jej konsekwencje

Komisja Transportu zdecydowała się odrzucić propozycję, uznając, że koszty modernizacji przewyższają potencjalne korzyści dla pasażerów. Podróżni zielonej linii będą musieli nadal radzić sobie z brakiem klimatyzacji, przynajmniej do czasu wprowadzenia nowych wagonów.

Perspektywy na przyszłość

Decyzja SL wskazuje na konieczność inwestycji w nowoczesne pojazdy, które mogłyby zastąpić starsze modele C20. Wprowadzenie takich rozwiązań mogłoby znacząco poprawić komfort podróży w okresie letnim, bez konieczności kosztownej modernizacji obecnych wagonów.

– Reklama –



Tagi:klimatyzacja w metrzekomfort podróżnychMedia polonijneMedia Skandynawiamodernizacja wagonówPolonia SzwecjaPolonia w SzwecjiSkandynawia informacjeSLSztokholmSzwecja informacjeSzwecja wiadomościtransport publicznyZielona Linia
Poprzedni artykuł Polowania na wilki w Szwecji przyciągają uwagę mediów amerykańskich
Następny artykuł Pomimo sankcji: AstraZeneca zapłaciła Rosji setki milionów
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Może Ciebie zainteresuje

Norse Atlantic Airways wchodzi do Szwecji – bezpośrednie loty z Arlandy do Tajlandii

5 dni temu

Göteborg rozważa budowę metra. Po wypadku tramwaju wraca dyskusja o nowym systemie transportu

3 tygodnie temu

Babcie na urlopie rodzicielskim. Coraz więcej matek przekazuje swoje dni mamie

3 tygodnie temu

Szwedzka gospodarka jak opóźniony pociąg – eksperci komentują politykę Riksbanku

3 tygodnie temu
©All Rights Reserved.
Witaj z powrotem!

Zaloguj się na swoje konto

Nazwa użytkownika lub adres e-mail
Hasło

Nie pamiętasz hasła?