Zyski szwedzkiego giganta odzieżowego spadły o miliony

2113

Szwedzki gigant odzieżowy firma Hennes and Mauritz (H&M) ogłosił we wtorek, że jego roczny zysk spadł w roku finansowym 2015/16 o miliony dolarów.

H&M wyjaśnił, że roczny zysk obniżył się o 11 procent z powodu rosnących cen surowców, co zostało spowodowane wzrostem wartości dolara.   

Grupa H&M, która otworzyła w tym roku finansowym(do końca listopada) 427 nowych sklepów, oświadczyła, że zysk spadł do 18.636 miliarda koron.

Spadek zysku o prawie 2 miliardy koron jest częściowo rezultatem „większych obniżek cen” po zimnej wiośnie w Europie.

„Dla rynku odzieżowego rok 2016 był wyzwaniem, wiele zewnętrznych czynników miało negatywny wpływ na rynek, łącznie ze zjawiskami geopolitycznymi,” powiedział CEO grupy Karl-Johan Persson.

„Było to szczególnie widoczne we Francji, Niemczech, Szwajcarii oraz we Włoszech, a także w USA i Chinach,” dodał.

W obecnym roku grupa planuje otworzyć 430 nowych sklepów i wejść na pięć nowych rynków w Kazachstanie, Kolumbii, Islandii, Wietnamie oraz Gruzji.

Mierząc w lokalnych walutach sprzedaż grupy wzrosła o 7 % do 223 miliardów koron w roku 2015/16.

W roku 2016/17 H&M planuje zwiększyć sprzedaż sklepów fizycznych i internetowych o 10 do 15 procent.

Na sztokholmskiej giełdzie papierów wartościowych kurs akcji grupy wzrósł prawie o 5 procent, czyli znacznie powyżej poziomu wzrostu całego rynku, który wyniósł 0.8 procenta.

Odzieżowy gigant zatrudnia na całym świecie 114,586 pracowników, w Szwecji jest to prawie 9,000 osób.  

 

- Reklama -

Komentarz

Bądź pierwszym który skomentuje

avatar
wpDiscuz