Szwedzki gigant odzieżowy firma Hennes and Mauritz (H&M) ogłosił we wtorek, że jego roczny zysk spadł w roku finansowym 2015/16 o miliony dolarów.

H&M wyjaśnił, że roczny zysk obniżył się o 11 procent z powodu rosnących cen surowców, co zostało spowodowane wzrostem wartości dolara.   

Grupa H&M, która otworzyła w tym roku finansowym(do końca listopada) 427 nowych sklepów, oświadczyła, że zysk spadł do 18.636 miliarda koron.

Spadek zysku o prawie 2 miliardy koron jest częściowo rezultatem „większych obniżek cen” po zimnej wiośnie w Europie.

„Dla rynku odzieżowego rok 2016 był wyzwaniem, wiele zewnętrznych czynników miało negatywny wpływ na rynek, łącznie ze zjawiskami geopolitycznymi,” powiedział CEO grupy Karl-Johan Persson.

„Było to szczególnie widoczne we Francji, Niemczech, Szwajcarii oraz we Włoszech, a także w USA i Chinach,” dodał.

W obecnym roku grupa planuje otworzyć 430 nowych sklepów i wejść na pięć nowych rynków w Kazachstanie, Kolumbii, Islandii, Wietnamie oraz Gruzji.

Mierząc w lokalnych walutach sprzedaż grupy wzrosła o 7 % do 223 miliardów koron w roku 2015/16.

W roku 2016/17 H&M planuje zwiększyć sprzedaż sklepów fizycznych i internetowych o 10 do 15 procent.

Na sztokholmskiej giełdzie papierów wartościowych kurs akcji grupy wzrósł prawie o 5 procent, czyli znacznie powyżej poziomu wzrostu całego rynku, który wyniósł 0.8 procenta.

Odzieżowy gigant zatrudnia na całym świecie 114,586 pracowników, w Szwecji jest to prawie 9,000 osób.  

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.