Niskie dochody nie mogą być wymówką od zdrowego odżywiania

499

To nie brak pieniędzy, ale złe przyzwyczajenia sprawiają, że seniorzy odżywiają się fatalnie. Tymczasem dzięki odpowiednio dobranym posiłkom osoby starsze są w stanie uniknąć wielu dolegliwości, a już na pewno złego samopoczucia.

Nawyki żywieniowe seniorów trzeba zmieniać stopniowo. Powinni oni jeść częściej – 4–6 razy dziennie – ale mniejsze porcje. „Osoby w podeszłym wieku jedzą posiłki o zbyt wysokiej kaloryczności, podczas gdy ich aktywność fizyczna spada. To podstawowy błąd” – zaznacza w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Anna Różyk, dietetyk współpracująca z marką Lubella. Należy zmniejszyć spożywanie tłuszczu i cholesterolu – wykluczyć smażone mięsa, bigos, grzyby czy produkty mączne.

Osobom po 60. roku życia szczególnie brakuje witamin i składników mineralnych, przez co występują problemy z pamięcią i wzrokiem, a układ odpornościowy jest osłabiony. Zamiast po tabletki seniorzy powinni sięgać po produkty zawierające węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, kasze, fasolę). Ważne jest też spożywanie nabiału oraz owoców i warzyw.

Wymówką seniorów dla niezdrowego odżywiania są niskie dochody. „Nikt nie każe nam kupować najdroższych produktów. Zupa ugotowana na włoszczyźnie z kawałkiem mięsa nie kosztuje majątku, a jest zdrowa. W żadnym razie nie sięgajmy po zupki typu instant” – doradza ekspertka.

Zdrowe odżywianie to nie wszystko, ważny jest również ruch. Oczywiście wielu seniorów jest schorowanych, dlatego nie mogą sobie pozwolić na wzmożoną aktywność fizyczną, ale codzienny spacer czy nordic walking poprawią sprawność układu krążenia oraz obniżą poziom cholesterolu i cukru we krwi. Trzeba tylko chcieć wstać z wygodnego fotela.

Komentarz

Bądź pierwszym który skomentuje

avatar
wpDiscuz